PKP Intercity otworzyło oferty w postępowaniu na dzierżawa 10 lokomotyw elektrycznych wraz ze świadczeniem usług utrzymania.
Przedmiot zamówienia został podzielony na pięć odrębnych części.
Przedmiotem części 1 zamówienia była dzierżawa dwóch lokomotyw elektrycznych o prędkości eksploatacyjnej minimum 160 km/h wraz ze świadczeniem usług utrzymania.
Przedmiotem części 2 zamówienia była dzierżawa dwóch lokomotyw elektrycznych o prędkości eksploatacyjnej minimum 160 km/h wraz ze świadczeniem usług utrzymania.
Przedmiotem części 3 zamówienia była dzierżawa dwóch lokomotyw elektrycznych o prędkości eksploatacyjnej minimum 160 km/h wraz ze świadczeniem usług utrzymania.
Przedmiotem części 4 zamówienia była dzierżawa dwóch lokomotyw elektrycznych o prędkości eksploatacyjnej minimum 125 km/h wraz ze świadczeniem usług utrzymania.
Przedmiotem części 5 zamówienia była dzierżawa dwóch lokomotyw elektrycznych o prędkości eksploatacyjnej minimum 125 km/h wraz ze świadczeniem usług utrzymania.
Na sfinansowanie zamówienia przewoźnik przeznaczył w sumie 23 245 072,93 zł brutto, z czego
- w zakresie części 1 – 5 455 872,23 zł brutto
- w zakresie części 2 – 5 455 872,23 zł brutto
- w zakresie części 3 – 5 455 872,23 zł brutto
- w zakresie części 4 – 3 438 728,12 zł brutto
- w zakresie części 5 – 3 438 728,12 zł brutto
Jedyną ofertę złożyła spółka Seville Rail Rent Krzysztof Oziembłowski z Gorzowa Wielkopolskiego, która dla każdej z pięciu części zaoferowała taką są kwotę 4 413 241,35 zł brutto. Łącznie wartość wynosi więc 22 066 206,75 zł brutto.
Przewoźnik zastrzegł w postępowaniu, że wszystkie lokomotywy muszą być przystosowane do prowadzenia pociągów pasażerskich na terenie Polski, zgodnie z posiadanymi przez wykonawcę dokumentami dopuszczającymi lokomotywy do eksploatacji.
Przypomnijmy, że w sierpniu 2022 r. spółka Seville Rail Rent sprowadziła do Polski 12 lokomotyw elektrycznych HLE21, które odkupiła od Kolei Belgijskich. Ich prędkość maksymalna to 160 km/h i mają moc 3,3 MW.