Urząd Transportu Kolejowego przyznał PKP Intercity otwarty dostęp dla pasażerskich przewozów kolejowych na trasie krajowej Warszawa Wschodnia – Kraków Główny – Warszawa Wschodnia. Początkowo spółka wnioskowała o trasę do Nowego Sącza.
PKP Intercity uruchomienie połączeń do Nowego Sącza uzależniało od terminu wybudowania i oddania do użytkowania linii Podłęże – Piekiełko (622).
Do czasu umożliwienia przez zarządcę infrastruktury wykorzystywania ww. linii PKP Intercity planowało wykorzystywanie wniosku na odcinku Warszawa – Kraków Płaszów.
Przewoźnik nie był zainteresowanym uruchamianiem połączenia komercyjnego wykorzystując trasę alternatywną na odcinku Kraków – Tarnów – Nowy Sącz ponieważ nie spełniła ona oczekiwań PKP Intercity w zakresie założonych parametrów czasowych.
W konsekwencji Prezes UTK przyznał PKP Intercity prawo do wykonywania przewozów na wnioskowanej trasie w wymiarze jednej pary pociągów na dobę codziennie w relacji Warszawa Wschodnia – Kraków Główny – Warszawa Wschodnia, w okresie od 10 grudnia 2023 r. do 9 grudnia 2028 r., tj. w rocznych rozkładach jazdy pociągów: 2023/2024, 2024/2025, 2025/2026, 2026/2027 oraz 2027/2028.
Połączenie będzie realizowane przez skład wagonowy.
Dodajmy, że żaden z uprawnionych podmiotów nie był zainteresowany przeprowadzenia badań równowagi ekonomicznej.
Rozkład jazdy
stacja | przyjazd | odjazd |
Warszawa Wschodnia | 15:51 | |
Warszawa Centralna | 15:56 | 16:00 |
Warszawa Zachodnia | 16:03 | 16:05 |
Kraków Główny | 18:04 | |
stacja | przyjazd | odjazd |
Kraków Główny | 6:56 | |
Warszawa Zachodnia | 8:55 | 8:57 |
Warszawa Centralna | 9:00 | 9:04 |
Warszawa Wschodnia | 9:09 |