Zamiast do Nowego Sącza PKP Intercity na razie dojedzie do Krakowa

Zamiast do Nowego Sącza PKP Intercity na razie dojedzie do Krakowa

Urząd Transportu Kolejowego przyznał PKP Intercity otwarty dostęp dla pasażerskich przewozów kolejowych na trasie krajowej Warszawa Wschodnia – Kraków Główny – Warszawa Wschodnia. Początkowo spółka wnioskowała o trasę do Nowego Sącza.

PKP Intercity uruchomienie połączeń do Nowego Sącza uzależniało od terminu wybudowania i oddania do użytkowania linii Podłęże – Piekiełko (622).

Do czasu umożliwienia przez zarządcę infrastruktury wykorzystywania ww. linii PKP Intercity planowało wykorzystywanie wniosku na odcinku Warszawa – Kraków Płaszów.

Przewoźnik nie był zainteresowanym uruchamianiem połączenia komercyjnego wykorzystując trasę alternatywną na odcinku Kraków – Tarnów – Nowy Sącz ponieważ nie spełniła ona oczekiwań PKP Intercity w zakresie założonych parametrów czasowych.

W konsekwencji Prezes UTK przyznał PKP Intercity prawo do wykonywania przewozów na wnioskowanej trasie w wymiarze jednej pary pociągów na dobę codziennie w relacji Warszawa Wschodnia – Kraków Główny – Warszawa Wschodnia, w okresie od 10 grudnia 2023 r. do 9 grudnia 2028 r., tj. w rocznych rozkładach jazdy pociągów: 2023/2024, 2024/2025, 2025/2026, 2026/2027 oraz 2027/2028.

Połączenie będzie realizowane przez skład wagonowy.

Dodajmy, że żaden z uprawnionych podmiotów nie był zainteresowany przeprowadzenia badań równowagi ekonomicznej.

Rozkład jazdy

stacja przyjazdodjazd
Warszawa Wschodnia 15:51
Warszawa Centralna15:5616:00
Warszawa Zachodnia16:0316:05
Kraków Główny18:04 
   
stacja przyjazdodjazd
Kraków Główny 6:56
Warszawa Zachodnia8:558:57
Warszawa Centralna9:009:04
Warszawa Wschodnia9:09