Wróciły pociągi na trasę Mielec – Dębica

Wróciły pociągi na trasę Mielec – Dębica

Od 1 września po dwunastoletniej przerwie znowu jadą pociągi z Mielca do Dębicy. Podróż zajmuje 35 minut – to krócej o ponad godzinę niż przed rewitalizacją. Zgodnie z rozkładem, pasażerowie mogą skorzystać z czterech par pociągów.

Przebudowane stacje i przystanki: Mielec, Wojsław, Rzochów, Rzemień, Tuszyma, Dąbie, Pustków, Kochanówka Pustków, Pustynia, zapewniają komfortową obsługę pasażerów. Nowe perony są wyposażone w wiaty ławki, oświetlenie oraz tablice informacyjne i oznakowanie. System ścieżek dotykowych na peronach pomoże w dostępie do pociągu osobom niedowidzącym.

Między Mielcem a Dębicą pasażerowie mogą korzystać z czterech par pociągów regionalnych obsługiwanych przez Polregio. Z Mielca do Dębicy składy odjeżdżają o 5:55, 7:32, 14:23 oraz 16:04. Z Dębicy odjkazdy zaplanowano o 5:12, 6:50, 13:41 oraz 15:22.

Na stacji Mielec, dostępność wszystkich podróżnych, w tym osób z ograniczonymi możliwościami poruszania się zwiększą 3 windy przy wyjściach na perony oraz w nowym przejściu podziemnym. Bezkolizyjne przejście dla pieszych o długości 50 metrów zastąpiło kładkę nad torami i ułatwia dojście na perony. Nowy obiekt na stacji – to także istotne udogodnienie dla mieszkańców, którzy zyskują wygodną i bezpieczną komunikację po obu stronach linii kolejowej.

We wrześniu ubiegłego roku, zmodernizowanym torem z Mielca do Kochanówki pojechały pociągi towarowe. W połowie bieżącego roku, po przebudowie kolejnego odcinka, PLK zapewniły sprawny ruch składów towarowych na całej trasie z Mielca do Dębicy. Prace na odcinku Mielec – Dębica, są częścią umów PLK za 224,5 mln zł netto.

Kolejne inwestycje PLK zapewnią wznowienie połączeń z Mielca do Padwi

Reaktywowanie przewozów na linii kolejowej Padew – Mielec – Dębica wpłynie korzystnie na rozwój północnej części Województwa Podkarpackiego, lepiej skomunikuje leżące na jej trasie strefy ekonomiczne z resztą kraju. Inwestycja przyczyni się także do zwiększenia mobilności i poziomu życia mieszkańców.

W realizacji są przetargi szacowane na 170 mln zł, obejmujące m.in. rewitalizację 18 km odcinka Mielec – Padew. W zakresie jest całkowita przebudowa torów. Dla podróżnych korzystnie zmienią się stacje i przystanki Chorzelów, Jaślany i Tuszów Narodowy. Dodatkowe zadania, które usprawnią komunikację przewidziano również w Mielcu.

W obszarze mieleckiej stacji planowana jest budowa kolejnego przejścia podziemnego. Nowy obiekt zastąpi trasę w poziomie szyn i zwiększy bezpieczeństwo. Istotnym dla Mielczan rozwiązaniem komunikacyjnym, podnoszącym poziom bezpieczeństwa będzie także budowa wiaduktu w zamian za istniejące obecnie dwa skrzyżowania w poziome szyn.

Inwestycja „Rewitalizacja linii kolejowej nr 25, na odcinku Padew – Mielec – Dębica” wpisana jest w Regionalny Program Operacyjny Województwa Podkarpackiego na lata 2014-2020. Całkowita wartość projektu to 296 717 022,32 PLN, kwota dofinansowania unijnego – 209 063 173,35 PLN.