Wraca dwutorowy ruch pociągów na podmiejskiej linii średnicowej

Wraca dwutorowy ruch pociągów na podmiejskiej linii średnicowej

Od poniedziałku, 9 stycznia 2023 r.  pociągi znów pojadą dwoma torami podmiejskiej linii średnicowej. Wykonano ważny etap budowy połączenia pomiędzy podmiejską i dalekobieżną linią średnicową. Prace realizowane są w zakresie przebudowy Warszawy Zachodniej. Największa inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. w Warszawie za ok. 2 mld zł netto, jest współfinansowana ze środków unijnych POIiŚ.

Na warszawskiej średnicy podmiejskiej od 9 stycznia ruch pociągów będzie znów prowadzony po dwóch torach. Będą dogodniejsze podróże na ważnym odcinku Warszawa Zachodnia – Warszawa Śródmieście – Warszawa Wschodnia. W stosunku do obecnej liczby pociągów będzie o ok. 300 połączeń więcej.

Prace na warszawskiej średnicy rozpoczęły się 19 grudnia i wymagały strefy bezpieczeństwa. Ruch pociągów utrzymano na jednym z dwóch torów linii podmiejskiej. Organizacja przewozów i rozkład jazdy pociągów były uzgadniane z przewoźnikami.

Czasowe zamknięcie toru wykorzystano na intensywne prace. Obok przystanku Warszawa Ochota przy nasypie linii średnicowej wykonawca zabudował specjalne ściany szczelne typu „larsen”. Takie działanie pozwala na kontynuację budowy nowego łącznika. Tor połączy linię dalekobieżną z podmiejską linią średnicową. Takie rozwiązanie usprawni planowanie i ruch pociągów podczas robót na stacji Warszawa Zachodnia.