WKD wyposażyła pociągi w automaty biletowe

WKD wyposażyła pociągi w automaty biletowe

W piątek, 24 lutego 2023 r.  uruchomiony zostanie nowy kanał sprzedaży biletów Warszawska Kolej Dojazdowa. Przewoźnik zamontował w pojazdach automaty mobilne.

Jak tłumaczy przewoźnik, automat zlokalizowany jest zawsze od strony kabiny maszynisty zwróconej w kierunku Warszawy, montażu automatu zostało oznaczone specjalnym piktogramem na pojeździe. W każdym pociągu WKD zainstalowany jest wyłącznie jeden automat.

W automacie mobilnym istnieje możliwość zakupu biletów jednorazowych i okresowych, w formie klasycznej jako bilet papierowy. Spólka zwraca uwagę, że bilety jednorazowe są automatycznie skasowane. Nie ma możliwości zakupu biletów jednorazowych w przedsprzedaży tzn. „na zapas”.

Płatność za bilety jest wyłącznie bezgotówkowo. Można zapłacić kartą płatniczą i BLIK.

Przewoźnik przypomina, że podróżny, który z jakiejkolwiek przyczyny nie nabył biletu na peronie WKD – w kasie biletowej/ stacjonarnym automacie biletowym, zobowiązany jest wejść do pociągu w miejscu usytuowania automatu oznaczonego specjalnym piktogramem i niezwłocznie udać się do automatu biletowego w celu nabycia w nim biletu.

Automaty mobilne są dodatkowym, uzupełniającym kanałem sprzedaży biletów funkcjonującym obok podstawowych kanałów sprzedaży – kasy biletowe, stacjonarne automaty biletowe. W przypadku braku możliwości zakupu biletu w automacie mobilnym – podróżny będzie traktowany jako osoba jadąca bez biletu.