Wiemy jakie składy chce wydzierżawić PKP Intercity

Wiemy jakie składy chce wydzierżawić PKP Intercity

Jak już informowaliśmy PKP Intercity ogłosiło postępowanie na dzierżawa spalinowych/hybrydowych zespołów trakcyjnych przeznaczonych do obsługi wybranych połączeń kolejowych z zapewnieniem utrzymania, wyposażenia w materiały eksploatacyjne i obsługi rewidenckiej. Poznaliśmy specyfikację przetargu.

PKP Intercity wymaga aby hybrydowe lub spalinowe zespoły trakcyjne były wyprodukowane po 2015 r.  Prędkość maksymalną określono na co najmniej 120 km/h. Klimatyzowany przedział pasażerski musi zapewnić przynajmniej 120 miejsc siedzących oraz zapewnić  cztery miejsca na rowery i dwa na przewóz osób niepełnosprawnych. Pojazd musi być wyposażony w dwie toalety, w tym jedna zgodna z TSI PRM.

Zgodnie z zapotrzebowaniem w RJP 2022/23 przewoźnik potrzebuje trzech pojazdów, planowana jest praca eksploatacyjna na poziomie 750 206,50 pockm i obsługa odcinków Kraków -Zagórz/Łupków oraz Kraków -Nysa -Jelenia Góra / Kłodzko Miasto.

W RJP 2023/2024 PKP Intercity chce wykorzystywać cztery pojazdy obsługujące połączenia Kraków -Zagórz/Łupków (dwie codzienne pary pociągów) oraz Kraków -Nysa -Jelenia Góra/ Kudowa-Zdrój. Spółka planuje utrzymanie obecnej oferty (obsługa poc. Sudety) oraz obsługę połączenia zastępującego pociąg „Kormoran” relacji Jelenia Góra/Kudowa Zdrój -Kraków. Roczną pracę eksploatacyjna ustalono na 938 670,5 pockm.

Wykorzystanie pojazdów w RJP 2024/2025 oraz 2025/2026 będzie analogiczne względem RJP 2022/2024.

Przypomnijmy, że przewoźnik przewiduje możliwość zastosowania prawa opcji w zakresie przedłużenia okresu dzierżawy maksymalnie o kolejne 12 miesięcy do 12 grudnia 2027 r.