Wielkopolskie: w Drawskim Młynie łatwiej wsiadamy do pociągów [GALERIA]

Wielkopolskie: w Drawskim Młynie łatwiej wsiadamy do pociągów [GALERIA]

Nowy peron w Drawskim Młynie zapewnia lepszy dostęp do kolei wszystkim podróżnym. To jeden z przystanków na modernizowanej przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. trasie Poznań – Szczecin.

Podróżni w Drawskim Młynie, niedaleko Krzyża Wielkopolskiego, od soboty 22 maja, zyskali lepszy dostęp do pociągów. Przebudowany – jeden z dwóch peronów jest wyższy i ułatwia wsiadanie. Na antypoślizgowej nawierzchni przygotowano m.in. wiaty oraz ławki. Bezpieczeństwo poprawia jasne oświetlenie, a dobrą orientację w podróży czytelne oznakowanie. Dogodne dojście do peronu osobom o ograniczonej możliwości poruszania się zapewnia pochylnia. Z myślą o niewidomych i niedowidzących pasażerach na peronie są ścieżki naprowadzające. Z nowego peronu podróżni mogą wsiąść do pociągów w kierunku Poznania lub Szczecina.

Na stacji przebudowany zostanie kolejny peron. Dla sprawnych przejazdów pociągów modernizowane są także tory z siecią trakcyjną. Zakończenie wszystkich prac w Drawskim Młynie planowane jest do jesieni 2021 r.

Podróżni korzystają efektów modernizacji linii Poznań – Szczecin

Poza Drawskim Młynem lepszy komfort podróży na linii Poznań – Szczecin zapewniają już perony w 13 miejscowościach. Na wielkopolskim odcinku trasy do pociągu wygodnie można wsiąść m.in. w Poznaniu (Wola), Kiekrzu, Pamiątkowie, Baborówku, Szamotułach i Pęckowie. Na Pomorzu Zachodnim nowe perony służą podróżnym m.in. w Choszcznie, Starym Klukomiu, Kolinie, Reptowie i Szczecinie (Zdunowo). W ramach inwestycji przebudowane zostaną perony na 32 stacjach i przystankach.

Zaplanowano, że wszystkie perony będą wyższe i przystosowane do potrzeb podróżnych o ograniczanych możliwościach poruszania się. Komfort zapewnią wiaty, ławki oraz jasne oświetlenie. Docelowo, poza nowym nagłośnieniem, tablicami i gablotami, zamontowane będą elektroniczne wyświetlacze.

Po nowych torach między Poznaniem a Szczecinem

Przy utrzymaniu ruchu pociągów, na całej ok. 190 km trasie, kontynuowane są roboty. Nowe tory są już m.in. odcinku Poznań Główny – Poznań POD (Jeżyce), Rokietnica – Wronki, Dobiegniew – Bierzwnik oraz Reptowo – Szczecin Dąbie. Na szlakach wykonawcy wzmacniają podtorze, układają szyny, wymieniają sieć trakcyjną i montują nowoczesne urządzenia sterowania na szlakach. Przebudowywane są mosty m.in. nad Wartą, Notecią i Drawą oraz przejazdy kolejowo-drogowe.

W okolicy Krzyża Wielkopolskiego pociągi jadą tzw. bajpasem podczas przebudowy wiaduktu kolejowego nad linią z Tczewa do Kostrzyna. Takie rozwiązanie umożliwia prace na linii oraz podróże bez komunikacji zastępczej.

Projekt „Prace na linii kolejowej E59 na odcinku Poznań Główny – Szczecin Dąbie” to jedno z największych przedsięwzięć w ramach Krajowego Programu Kolejowego. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. realizują inwestycję za ok. 4,1 mld zł przy współfinansowaniu z instrumentu Unii Europejskiej „Łącząc Europę” (CEF) w wysokości ok. 1,8 mld zł. Zasadnicze prace planowane są do końca 2022 r.