Większość stawek za dostęp do infrastruktury pozostanie na tegorocznym poziomie

Większość stawek za dostęp do infrastruktury pozostanie na tegorocznym poziomie

Siedmiu zarządców infrastruktury kolejowej poinformowało Prezesa UTK, że zgodnie z art. 33 ust. 22 ustawy o transporcie kolejowym w trakcie obowiązywania rozkładu jazdy pociągów 2021/2022 będzie stosować dotychczas obowiązujące stawki jednostkowe opłat za korzystanie z infrastruktury kolejowej.

Z możliwości tej skorzystali: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., Cargotor sp. z o.o., Betrans sp. z o.o., Euroterminal Sławków sp. z o.o., PGE Energia Ciepła S.A. Oddział Elektrociepłowni w Lublinie Wrotków; DSDiK Dolnośląska Służba Dróg i Kolei we Wrocławiu oraz CTL Maczki – Bór S.A.

Dwóch zarządców infrastruktury kolejowej: PKP Szybka Kolej Miejska w Trójmieście Sp. z o.o. oraz Pomorska Kolej Metropolitalna S.A. złożyło wnioski w sprawie zatwierdzenia projektów cenników na rozkład jazdy 2021/2022 w części dotyczącej sposobu ustalania stawki jednostkowej opłaty podstawowej.

Po otrzymaniu takiego wniosku Prezes UTK kontroluje poprawność ustalania i pobierania przez zarządcę opłat za udostępnienie infrastruktury kolejowej oraz analizuje zgodność przedstawionego projektu cennika z przepisami prawa. Weryfikuje również poprawność kalkulacji zastosowanych stawek cząstkowych i współczynników mających wpływ na wysokość stawki jednostkowej opłaty podstawowej. Decyzje o zatwierdzeniu lub odmowie zatwierdzenia sposobu ustalania stawek jednostkowych opłat są publikowane w Dzienniku Urzędowym Prezesa UTK.

Przypomnijmy, że ostatnio PKP PLK wycofały wniosek o podwyżkę stawek dostępu do infrastruktury.