Wciąż nie poznaliśmy ofert na lokomotywy hybrydowe dla PKP Intercity

Wciąż nie poznaliśmy ofert na lokomotywy hybrydowe dla PKP Intercity

Z końcem maja 2022 r. mieliśmy poznać wykonawców zainteresowanych dostawą 16 lokomotywy hybrydowe dla PKP Intercity. Niestety po raz kolejny zmieniono termin otwarcia ofert.

Jak się dowiedzieliśmy, jeden z wykonawców skierował do spółki PKP Polskie Linie Kolejowe wniosek o kwalifikację oferowanego pojazdu pod kątem możliwości eksploatacji po liniach kategorii drugorzędnych.

Firma poprosiła o zmianę terminu składania ofert na 30 czerwca 2022 r. Przewoźnik częściowo przychylił się do wniosku i zmienił termin składania ofert na dzień 20 czerwca  2022 r.

Przypomnijmy, że postępowanie na zakup 16 lokomotyw hybrydowych (elektryczno-spalinowych) wraz ze świadczeniem usług utrzymania PKP Intercity ogłosiło na początku roku. Pojazdy powinny zostać dostarczone w terminie do 48 miesięcy od podpisania umowy, przy czym dostawa pierwszej lokomotywy musi nastąpić nie później niż w terminie 30 miesięcy od dnia zawarcia umowy.

Przewoźnik przedstawił przykładowe trasy, na których wykorzystywane byłyby te pojazdy. Z informacji wynika, że lokomotywy hybrydowe mogłyby być wykorzystywane m.in. do prowadzenia pociągów między Warszawa a Zieloną Górą, Warszawą a Szczecinem oraz wakacyjnie do Kołobrzegu, Szczecinem a Zagórzem czy Warszawą a Zagórzem.