Wąskie gardło między pomiędzy stacjami Łódź Chojny – Łódź Kaliska o kilka dni dłużej

Wąskie gardło między pomiędzy stacjami Łódź Chojny – Łódź Kaliska o kilka dni dłużej

Do 30 minut mogą wynosić opóźnienia w kursowaniu pociągów między zmodernizowaną stacją Łódź Kaliska a stacją Łódź Chojny. Powód? Awaria maszyny wykonawcy.

Wczoraj informowaliśmy, że od niedzieli 11 grudnia 2022 r. dzięki wykonanym pracom w ramach modernizacji przez stację Łódź Kaliska pojedzie ponad 30 więcej składów. Tymczasem Stowarzyszenie Bezpieczna i Przyjazna Kolej poinformowało, że zarządca infrastruktury nie otworzy jednego z torów między stacjami Łódź Chojny a Łódź Widzew, przez co będzie mniejsza przepustowość linii niż zakładano. Zapytaliśmy PKP Polskie Linie Kolejowe o przyczynę tych problemów.

Rafał Wilgusiak z zespołu prasowego PLK poinformował „Kolejowy Portal”, że wykonawca, który wymienia sieć trakcyjną na stacji Łódź Chojny zgłosił awarię maszyn.

Powoduje to konieczność wydłużenia prac. Zgodnie z deklaracją wykonawcy, roboty mają zakończyć się do wtorku 13 grudnia. Do tego czasu utrzymany będzie jednotorowy ruch pomiędzy stacjami Łódź Chojny – Łódź Kaliska – zaznacza przedstawiciel PLK.

Nasz rozmówca podkreśla, że zarządca infrastruktury wspólnie z przewoźnikami przygotowują czasową organizację ruchu pociągów.

Ograniczenia przepustowości powodują, że zmiany w kursowaniu pociągów mogą wynosić do 30 minut. Szczegóły dostępne na www.portalpasazera.pl oraz stronach przewoźników. Dodatkowe komunikaty megafonowe oraz ogłoszenie będą dostępne na stacjach i przystankach – dodał.

Przedstawiciel PLK przypomniał, że prace na stacji Łódź Chojny związane są z kompleksową wymianą sieci trakcyjnej w jednym torze.

Zakończenie robót planowane było do 10 grudnia. Wydłużenie prac jest niezależne od zarządcy infrastruktury i związane jest z awarią maszyn wykonawcy – zakończył Rafał Wilgusiak.