Warszawa Zachodnia: wyjątkowy peron nr 8 [GALERIA]

Warszawa Zachodnia: wyjątkowy peron nr 8 [GALERIA]

Od niedzieli, 13 marca 2022 r. na stacji Warszawa Zachodnia zwiększą się możliwości prowadzenia ruchu. Do dwóch nowych peronów dołącza trzeci, wyjątkowy peron nr 8.

Jak informują PKP Polskie Linie Kolejowe, nowy peron jest przygotowany do obsługi pociągów kierunku Warszawy Centralnej oraz Łodzi. W praktyce jednak zgodnie z przyszłym rozkładem na peronie nr 8  nie zaplanowano żadnych odjazdów ani przyjazdów.

Karol Jakubowski z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe przekazał, że organizacja ruchu przewiduje możliwość wykorzystania nowego peronu wg bieżących potrzeb przewoźników, np. w sytuacji nieplanowanych zmian w kursowaniu pociągów.

– Liczba pociągów przejeżdżających przez stację Warszawa Zachodnia od korekty rozkładu jazdy pozostaje na podobnym poziomie jak dotychczas. Podstawowa obsługę zapewniają już wykorzystywane, czynne na stacji perony – dodał Jakubowski.

Peron nr 8, podobnie jak dwa czynne już nowe perony nr 6 i 7, ma około 400 metrów długości i znajduje się pod szerokim zadaszeniem. Choć brakuje jeszcze systemu dynamicznej Informacji pasażerskiej to zapewnione jest podstawowe oznakowanie.

Nowy peron jest jednak inny niż dwa wcześniej już zmodernizowane. Pierwsza różnica, która rzuca się w oczy to układ torów. Peron faktycznie jest przystosowany do obsługi pociągów w kierunku wschód/zachód ale dotyczy to tylko jednej krawędzi perony przy torze nr 7. Druga krawędź oznaczona jako tor 9 jest peronem czołowym z możliwością zmiany kierunku jazdy przez lokomotywę. Oznacza to, że z tego peronu będą mogły odjeżdżać pociągi tylko w kierunku zachodnim.

Sam peron jest też nieco węższy od pozostałych. Nie ma także charakterystycznych osłoniętych „poczekalni”.