Warszawa: pociąg SKM skierowany na nieprawidłowy tor

Warszawa: pociąg SKM skierowany na nieprawidłowy tor

Jeszcze dobrze nie opadł kurz po nieprawidłowościach w prowadzeniu ruchu pociągu na stacji Warszawa Zachodnia, a pracownicy PKP Polskie Linie Kolejowe ponownie skierowali pociąg na niewłaściwy tor. Kolejny incydent miał miejsce na stacji Warszawa Wschodnia.

We wtorkowe popołudnie pociąg SKM Warszawa linii S10 o numerze 99535 relacji Warszawa Wschodnia – Otwock, został skierowany na niewłaściwy tor już na stacji początkowej. Zamiast w kierunku Otwocka, skład został wyprawiony w kierunku stacji Sulejówek Miłosna, gdzie kursują pociągi SKM linii S2 oraz S20.

Tylko właściwa postawa maszynisty pociągu SKM pozwoliła na szybkie zatrzymanie składu, jego powrót na stację Warszawa Wschodnia i prawidłowe wyruszenie w trasę.

Nie możemy już mówić o przypadkach. Takie błędy mogą doprowadzić w końcu do tragedii. PKP PLK S.A. kolejny raz przyczyniają się do zmniejszania bezpieczeństwa podróżowania koleją oraz do zwiększania utrudnień dla pasażerów. Dzisiejszy błąd to blokada kilku linii kolejowych na blisko 40 minut. Wszystko to wynika między innymi z ciągłego przeciążania pracą dyżurnych ruchu, z czym PKP PLK nie robią właściwie nic, notorycznie zrzucając winę na przewoźników. To nie maszyniści układają drogę przebiegu pociągu. Bezdyskusyjnie to obowiązek PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. – uważa Stowarzyszenie Bezpieczna i Przyjazna Kolej.

Organizacja kolejny raz apeluje do Ministerstwa Infrastruktury o natychmiastowe podjęcie skutecznych działań, mających na celu poprawę bezpieczeństwa w ruchu kolejowym.

Nie uda się to bez szczegółowej kontroli poprawności nadzoru obszaru eksploatacji w PKP Polskich Liniach Kolejowych S.A. Panie ministrze Adamczyk, za dużo tych „przypadków”.  – apeluje Stowarzyszenie.

SBPK wnioskuje także do Prezesa Urzędu Transportu Kolejowego o ciągłe kontrolowanie działań zarządcy infrastruktury.

Incydent na stacji Warszawa Wschodnia skomentował Karol Jakubowski z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe, który poinformował „Kolejowy Portal”, że komisja wyjaśni okoliczności mylnego skierowania pociągu SKM na stacji Warszawa Wschodnia.

Maszynista zatrzymał skład na rozjazdach. Nie było zagrożenia dla pasażerów. Ustawienie urządzeń, rozjazdów i semaforów, zezwalało maszyniście na bezpieczną jazdę po wolnym torze. Po sprawdzeniu przez komisję pociąg cofnięto do stacji, gdzie po przygotowaniu drogi przebiegu skład ruszył do Otwocka. Całość zdarzenia trwała około 30 minut. W tym czasie stacja Warszawa Wschodnia była przejezdna w pozostałych kierunkach – dodaje Jakubowski