W Żmigrodzie trwają testy nowego składu FLIRT dla PKP IC [GALERIA]

W Żmigrodzie trwają testy nowego składu FLIRT dla PKP IC [GALERIA]

Ruszyły testy składu FLIRT dla PKP Intercity na torze doświadczalnym Instytutu Kolejnictwa w Żmigrodzie. Wcześniej na terenie zakładu Stadler Polska w Siedlcach przeprowadzone były testy statyczne i dynamiczne.

Pojazd przyjechał z Siedlec do Żmigrodu 2 kwietnia 2021 r.  i zgodnie z zapowiedziami po Świętach Wielkanocnych rozpoczął kompleksowe badania, których celem jest uzyskanie homologacji.

Jak poinformowała Marta Jarosińska Dyrektor ds. Komunikacji i PR w Dywizji Europa Centralna w Stadler, nowe pojazdy FLIRT dla PKP Intercity będą homologowane według najnowszych zasad TSI (a więc będą posiadały większą toaletę PRM). Będą także wyposażone w pokładowy system ETCS Guardia – własne rozwiązanie Stadlera.

– Dodatkowo w nowych pociągach do dyspozycji podróżnych będą nowe fotele pasażerskie. Pojazdy będą także wyposażone w nowy system informacji pasażerskiej – dodała Jarosińska.

Co ciekawe nowe pojazdy będą mogły poruszać się w trakcji wielokrotnej z 20 pojazdami FLIRT, które obecnie eksploatuje przewoźnik.

Nowy składy FLIRT dla PKP Intercity został wyprodukowany w zakładzie Stadler Polska w ramach wartej ponad miliard złotych brutto umowy, podpisanej w sierpniu 2019 roku. W ramach tej umowy Stadler Polska dostarczy przewoźnikowi 12 fabrycznie nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych (EZT) typu FLIRT. Dodatkowo producent będzie świadczył usługę utrzymania technicznego floty przez okres 15 lat. Wartość zamówienia wynosi 1,015 mld zł brutto.

Wstępne plany zakładają skierowanie pojazdów na trasy Szczecin-Lublin, Szczecin-Kraków i Kraków-Lublin, co ma pozwolić na stworzenie jednolitego standardu przy wykorzystaniu obecnie posiadanego taboru na takich ciągach jak Gdynia-Łódź-Kraków/Przemyśl, Kraków-Warszawa-Olsztyn, Olsztyn-Warszawa-Bielsko-Biała i Bielsko-Biała-Łódź-Gdynia.