W Radomiu budowane są nowe wiadukty

W Radomiu budowane są nowe wiadukty

W Radomiu budowane są nowe wiadukty przy ulicach Kozienickiej, Gołębiowskiej i Energetyków. Obiekty będą lepiej dostosowane do szybszych przejazdów i przewozu większych ładunków. Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. jest współfinansowana ze środków POIiŚ.

Przy wiadukcie na ul. Kozienickiej tymczasowa kładka dla pieszych i rowerzystów zapewnia komunikacje mieszkańcom i pozwala na realizacje prac. Budowane są przyczółki i podpory. Nowy wiadukt między ul. Kozienicką i Struga będzie miał dwa przęsła. Przewidziano więcej pasów ruchu –  trzy pasy zamiast dotychczasowych dwóch. Z wiaduktu będą windy na nowy przystanek Radom Gołębiów. Przebudowana zostanie kompleksowo obszar kolejowy pod wiaduktem. Nowy peron będzie wyposażony w wiaty, ławki, gabloty informacyjne i oświetlenie.

Przy wiadukcie na ulicy Gołębiowskiej zdemontowana została stara betonowa konstrukcja. Już wybudowano nową przeprawę, dostosowaną do kursowania pociągów z prędkością do 160 km/h. Kolejne prace, m.in. układana izolacja, przygotują obiekt do układania torów i montażu elementów wyposażenia linii kolejowej

Na wiadukcie przy ulicy Energetyków kończą się prace. Gotowa jest konstrukcja obiektu. Wykonawca układa izolację obiektu, która zapewni właściwe odprowadzenie wody po opadach.  Rozpoczęły się prace przygotowujące do ułożenia nowych torów. Następnie wywieszana będzie sieć trakcyjna.

Pociągiem dojeżdżamy  do Radomia

Od 14 marca pociągi z Warki w stronę Radomia na odcinku do Dobieszyna jeżdżą dwoma torami. Dwutorowa trasa zwiększa sprawność połączeń i ogranicza niespodziewane przerwy w kursowaniu pociągów. Składy przejeżdżają już nowym mostem kolejowym nad Pilicą.

Wykonawca deklaruje, że w czerwcu pojadą pociągi z Warszawy do Radomia bez komunikacji zastępczej. Na odcinku między Radomiem a Dobieszynem będzie zapewniony przejazd jednym torem. Od Dobieszyna do Warszawy po dwóch torach.