W kwietniu 2022 r.koleją przewieziono 21,3 mln ton ładunków. W porównaniu do danych sprzed roku zanotowano wzrost o 1,4 mln ton (6,9%). Praca przewozowa osiągnęła 5,2 mld tonokilometrów, co oznaczało wzrost o 0,7 mld tonokilometrów (15,1%). Praca eksploatacyjna wzrosła o 0,5 mln pociagokilometrów (7,3%), osiągając 7,2 mln pociągokilometrów. Średnia odległość przewozu 1 tony towarów wyniosła 246 km i była dłuższa o 18 km.
Większość przewoźników odnotowała w kwietniu spadki masy przewozów w stosunku do marca tego roku. Przełożyło się to na przewiezioną masę towarów mniejszą o 1,5 mln ton (-6,7%). Praca przewozowa była niższa o 0,2 mld tonokilometrów (-4,4%), natomiast praca eksploatacyjna o 0,5 mln pociągokilometrów (-6%). Średnia odległość przewozu była za to dłuższa o 6 km.
Po czterech miesiącach 2022 r. masa przewiezionych towarów wyniosła łącznie 83,5 mln ton. Praca przewozowa osiągnęła wartość 19,8 mld tonokilometrów, a praca eksploatacyjna 27,9 mln pociągokilometrów. Średnia odległość przewozu za cztery miesiące wyniosła 237 km.
Udział przewoźników wg masy przewiezionych
- PKP Cargo – 36,71%
- DB Cargo Polska – 16,44%
- Lotos Kolej – 5,06%
- PKP LHS – 4,28%
- PUK Kolprem – 3,46%
Udział przewoźników wg pracy przewozowej
PKP Cargo – 40,35%
Lotos Kolej – 9,11%
DB Cargo Polska – 5,43%
PKP LHS – 5,04%
ORLEN KolTrans – 4,30%