W Kiekrzu powstanie dodatkowe przejście pod torami

W Kiekrzu powstanie dodatkowe przejście pod torami

Mieszkańcy podpoznańskiego Kiekrza zyskają dodatkowe przejście pod torami linii Poznań – Szczecin.  PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały umowę o wartości prawie 14 mln zł na budowę pieszo-rowerowego przejścia.

Przejście będzie pod dwutorową linią Poznań – Szczecin między zmodernizowanymi już przejazdami kolejowo-drogowymi na ul. Polnej i na ul. Pawłowickiej. Pieszo-rowerowa trasa połączy ul. Ostrą z ul. Krętą i ułatwi bezpieczną codzienną komunikację w miejscowości oraz skróci drogę do Jeziora Kierskiego Małego.

– Chcemy, aby kolej zapewniała atrakcyjne podróże, a mieszkańcy terenów obok linii mieli sprawną i bezpieczna komunikację. W Kiekrzu na przebudowanej dostępnej stacji jest już przejście pod torami. Teraz dodatkowo pieszo-rowerowy trakt ułatwi mieszkańcom życie – powiedział Arnold Bresch, członek Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

Odpowiedni układ przejścia zapewni dogodne warunki komunikacji osobom o ograniczonych możliwościach poruszania się. Trasa wraz z drogami do tunelu to około 200 m odcinek, a przejście pod torami z chodnikiem i ścieżką rowerową będzie miało 16 m długości i 6 m szerokości. Zaplanowano jasne oświetlenie oraz monitoring. Nowe przejście podziemne z obu stron zostanie „włączone” w istniejącą infrastrukturę.

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały umowę z firmą Trakcja S.A. na realizację dodatkowych prac. Przedsięwzięcie „Budowa przejścia pieszo-rowerowego pod torami w ciągu ulicy Ostra i Kręta w Kiekrzu” realizowane jest w ramach projektu „Prace na linii kolejowej E59 na odcinku Poznań Główny – Szczecin Dąbie”. Na dodatkową inwestycję w Kiekrzu przeznaczono prawie 14 mln zł (netto). Prace planowane są do końca lipca 2022 r. i nie będą wpływać na ruch pociągów.

Budowa dodatkowego przejścia pod torami to kolejne efekty modernizacji linii Poznań – Szczecin. Podróżni już korzystają z nowych dostępnych peronów w 13 miejscowościach, m.in. Poznaniu (Wola), Rokietnicy, Pamiątkowie, Choszcznie, Kolinie i Szczecinie (Zdunowo). Jesienią będą wykorzystywane następne nowe perony m.in. w Szamotułach, Wronkach i Pęckowie. Łącznie dostęp do kolei poprawi się na 32 stacjach i przystankach.

Efektem inwestycji będzie skrócenie czasu podróży miedzy Poznaniem a Szczecinem poniżej 2 godz. Przebudowana trasy umożliwi przejazdy większej liczby pociągów i zapewni lepsze warunki przewozu towarów ważnym europejskim korytarzem transportowym, prowadzącym m.in. z Dolnego Śląska przez Poznań na Pomorze Zachodnie.