W grudniu ruszy bezpośredni pociąg z Płocka do Gdyni

W grudniu ruszy bezpośredni pociąg z Płocka do Gdyni

Wraz z nowym rozkładem jazdy pociągów, mieszkańcy Płocka zyskają kolejne połączenie PKP Intercity. Tym razem narodowy przewoźnik uruchomi skład TLK „Flisak” relacji Gdynia – Płock – Katowice.

W tym roku do Płocka wróciły pociągi dalekobieżne.  Choć początkowo TLK “Chemik” relacji Płock – Katowice – Płock miał rozpocząć kursowanie od 13 grudnia 2020 r. to ze względu na uwarunkowania związane z epidemią pociąg rozpoczął kursowanie od 10 stycznia 2021 r. Ze względu na remont linii nr 16 między Kutnem a Zgierzem, jego trasa biegnie przez Kutno, Łowicz, Koluszki,  Łódź Widzew (zmiana kierunku jazdy), Piotrków Tryb. i Częstochowę

Wraz z nowym rozkładem, który wejdzie w życie 12 grudnia 2021 r. 120-tysięczny Płocka zyska kolejne dalekobieżne połączenie, o którym przewoźnik nie chce jeszcze informować.

– O rocznych rozkładach jazdy bądź o zmianach wprowadzanych korektami informujemy w czasie bezpośrednio poprzedzającym ich wprowadzenie – poinformowało krótko PKP Intercity odpowiadając na pytanie „Kolejowego Portalu”.

Remont infrastruktury

Wiemy jednak, że zarządca infrastruktury, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przygotowują się do remontu linii kolejowej nr 33 na szlaku Sierpc – Rypin, po którym będzie jechał TLK „Flisak”.

– Na odcinku około 12 km m. in. wymienione zostaną szyny i podkłady oraz oczyszczona i uzupełniona podsypka. Prace zaplanowano od II połowy czerwca do końca września br. Ich realizacja pozwoli na podniesienie prędkości pociągów na wyremontowanym odcinku z 20 do 80 km/h.  – poinformował Przemysław Zieliński z biura prasowego PKP PLK. – Obecnie z linii korzystają tylko pociągi towarowe, jeżdżące z prędkością 20-80 km/h, w zależności od odcinka. Podczas prac ruch pociągów na linii będzie wstrzymany. Pociągi do Brodnicy pojadą zmienioną trasą przez Toruń i Jabłonowo Pomorskie – dodał Zieliński.

Przybliżony rozkład

Według wstępnych planów, skład TLK „Flisak” ciągnięty lokomotywą spalinową miałby wyjechać z Gdyni około 8:45. Trasa będzie prowadziła przez Gdańsk, Tczew, Malbork, Kwidzyn, Grudziądz, Brodnicę. Do Płocka pociąg powinien dojechać około 13:45. Tutaj nastąpi zmiana lokomotywy na elektryczną i skład odjedzie w dalszą podróż do Katowic przez Kutno, Łęczycę, Ozorków, Zgierz (po zakończeniu prac na linii nr 16), Łódź Widzew, Piotrków Tryb, Częstochowę i Sosnowiec. Do stacji docelowej pociąg miałby dojechać około godziny 18:40.

W przeciwnym kierunku TLK „Flisak” bieg zaczynałby około kwadransa po godzinie 9 na stacji Katowice tak aby do Płocka dojechać około 13:45 a do Gdynia około 19:30.

Tak ułożony rozkład, gdzie pociągi spotykałyby się na stacji w Płocku pozwoliłoby na wykorzystanie tych samych lokomotyw. Na odcinku Katowice – Płock – Katowice z wykorzystaniem lokomotywy elektryczne a odcinek Gdynia – Płock – Gdynia z wykorzystaniem lokomotywy spalinowej.  

Podróż TLK „Flisak” będzie trwała około 10 godzin.