Vectron otrzymuje zgodę na korytarz skandynawski

Vectron otrzymuje zgodę na korytarz skandynawski

Lokomotywa Vectron otrzymała oficjalne dopuszczenie do eksploatacji w Korytarzu Skandynawskim (AT-DE-DK-SE-NO). Dzięki temu zarówno pociągi towarowe, jak i pasażerskie mogą kursować wzdłuż całego korytarza bez konieczności zmiany lokomotywy.

Jako pierwszy skorzystał z tego szwedzki operator kolejowy Snälltåget, który wydzierżawił od European Locomotive Leasing (ELL) trzy lokomotywy Vectron do transgranicznej obsługi pasażerów w Szwecji, Danii, Niemczech i Austrii. Vectron, wyprodukowany w zakładach Siemens Mobility w Monachium-Allach, jest pierwszą lokomotywą wyposażoną w system sterowania pociągiem ETCS, która może kursować przez 16-kilometrowe połączenie Öresund (most i tunel) między Szwecją a Danią. W lokomotywie zastosowano sprawdzone na całym świecie urządzenie pokładowe Trainguard 100/200/300 ETCS firmy Siemens.

Nasze wysoce elastyczne lokomotywy Vectron umożliwiają zrównoważony transgraniczny transport kolejowy, dzięki czemu otwarta Europa staje się rzeczywistością na torach. Jesteśmy szczególnie zadowoleni, że lokomotywa Vectron po raz pierwszy otworzyła Korytarz Skandynawski – powiedział Albrecht Neumann, prezes Rolling Stock w Siemens Mobility.

Do tej pory Siemens Mobility sprzedał ponad 1 700 Vectronów 63 klientom w 16 krajach, a flota zgromadziła już ponad 700 milionów kilometrów w służbie. Lokomotywy wykorzystujące platformę Vectron są obecnie dopuszczone do eksploatacji w 20 krajach europejskich.

Polscy operatorzy i przewoźnicy kolejowi zakupili już ponad 100 nowoczesnych elektrycznych lokomotyw Siemensa (Husarze, Vectrony, Smartrony). Na co dzień korzystają z nich CARGOUNIT, PKP Intercity, PKP Cargo, DB Cargo Polska, Lotos Kolej oraz Laude Smart Intermodal.