Utrudnienia w ruchu pociągów na odc. Sieradz – Zduńska Wola.

Utrudnienia w ruchu pociągów na odc. Sieradz – Zduńska Wola.

W związku z potrąceniem nastolatka przez blisko dwie godziny wstrzymany był ruch pociągów na odcinku Sieradz – Zduńska Wola. ŁKA wprowadziła zastępczą komunikację autobusową.

Do śmiertelnego potrącenie doszło około godziny 12:40.

Jak poinformował Rafał Wilgusiak, z zespołu prasowego PKP PLK,  poza dozwolonymi przejściami pod pociąg Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej relacji Sieradz – Łódź Fabryczna wtargnęła osoba postronna. Zginęła na miejscu. Przyczyny zdarzenia ustala komisja. Do godz. 15 czynności na miejscu prowadziły służby ratownicze i policja.

– Przez około 2 godziny wstrzymany był ruch pociągów. ŁKA uruchomiła 5 autobusów zastępczej komunikacji autobusowej na odcinku Zduńska Wola – Sieradz. Podróżni w pociągach i na peronach byli informowani o aktualnej sytuacji na linii Zduńska Wola – Sieradz – dodaje przedstawiciel PKP PLK

Skutkiem jednego wypadku spowodowanego lekceważeniem zasad bezpieczeństwa jest opóźnienie od kilku do kilkunastu pociągów na kilkadziesiąt, a czasem na kilkaset minut. W przypadku zdarzenia w Zduńskiej Woli opóźnienia objęły 9 pociągów na ponad 550 minut.

W związku z wypadkiem pociąg 11470 relacji Zduńska Wola- Łódź Fabryczna (planowy odjazd o godzinie 12:39) został odwołany, dodatkowo pociąg 11454 relacji Sieradz- Łódź Fabryczna ( planowy odjazd o godzinie 13:06) , został odwołany na odcinku Sieradz- Zduńska Wola.

Dodatkowo:

  • Pociąg IC 5621  „SŁOWACKI” relacji Ełk – Wrocław Główny jest opóźniony o 90 min
  • Pociąg 17505 relacji Łódź Kaliska – Poznań Główny jest opóźniony o około 70 minut.

Jak poinformował „Kolejowy Portal” Joanna Osińska rzecznik prasowy ŁKA, około godziny 14:40 otwarty został dla ruchu pociągów tor nr 1.

 

Przypominamy, że brak ostrożności i przechodzenie przez tory w miejscach niedozwolonych jest główną przyczyną wypadków na torach.  Niepotrzebne tragedie powodują również opóźnienia pociągów i koszty związane z angażowaniem służb ratunkowych i zespołów technicznych.

Wypadek to również tragiczne doświadczenie dla maszynisty. W sytuacji wtargnięcia człowieka na tor może on tylko włączyć hamowanie awaryjne.