Utrudnienia między Chorzowem Batorym a Bytomiem potrwają do soboty

Utrudnienia między Chorzowem Batorym a Bytomiem potrwają do soboty

Do sobotniego poranka będą trwały utrudniania w ruchu pociągów między Chorzowem Batorym a Bytomiem. Jest to związane z dodatkowymi pracami do wykonania po poniedziałkowym wjechaniu pociągu KŚ w obniżony słup sieci trakcyjnej.

Jak poinformowała Katarzyna Głowacka z biura prasowego PKP PLK, służby techniczne non-stop pracują, by jak najszybciej usunąć awarię sieci trakcyjnej i przywrócić ruch kolejowy między Chorzowem Batorym a Bytomiem.

– Dodatkowe prace związane z mocowaniem nowych konstrukcji sieci trakcyjnej powodują, że ruch pociągów będzie przywrócony w sobotę – dodała Głowacka.

Na miejscu pracują zespoły pociągów sieciowych, które wykonują przegląd sąsiednich konstrukcji wsporczych sieci trakcyjnej.

– Roboty prowadzone są w trudnych warunkach, gdyż tory położone są w przekopie, a obok znajdują się mury oporowe. Na miejscu pracuje maksymalna liczba zespołów. Dojazd na miejsce zdarzenia możliwy jest tylko torem – zaznacza przedstawicielka zarządcy infrastruktury.

Do zdarzenia doszło 5 kwietnia ok. godz. 19:30 na szlaku Chorzów Stary – Chorzów Miasto, gdzie w obniżony słup sieci trakcyjnej wjechał pociąg Kolei Śląskich relacji Tarnowskie Góry – Katowice. Nikt z podróżnych i obsługi pociągu nie został poszkodowany. W efekcie zdarzenia uszkodzone zostały 4 konstrukcje – tzw. półbramki sieci trakcyjnej oraz 400 metrów sieci.

– Przyczyną pochylenia słupa była ingerencja osób postronnych w konstrukcje sieci trakcyjnej. Komisja PKP PLK szczegółowo będzie analizować sytuację – poinformowała Głowacka.

Konsekwencje nieodpowiedzialnego zachowania złodziei trakcji kolejowej ponoszą pasażerowie Kolei Śląskich. Na odcinku Chorzów Batory – Bytom wprowadzono zastępczą komunikację autobusową, a część pociągów skierowano okrężną drogą przez Gliwice.

– Tego typu zdarzenia nie są incydentalne. Dochodzi do nich bardzo często, niejednokrotnie ze szczególnie poważnymi konsekwencjami, które nie tylko są odczuwalne dla wszystkich pasażerów, ale mogą również prowadzić do tragedii. Uszkodzona sieć trakcyjna oraz elementy infrastruktury kolejowej, wprowadzona zastępcza komunikacja autobusowa, uszkodzenie pociągu czy wyłączenie pojazdu z eksploatacji na okres naprawy to tylko część następstw tego niedopuszczalnego zachowania – podkreślają Koleje Śląskie.