Tylko Newag chce dostarczyć pociągi hybrydowe ŁKA

Tylko Newag chce dostarczyć pociągi hybrydowe ŁKA

Łódzka Kolej Aglomeracyjna otworzyła oferty w przetargu na dostawę trzech sztuk, z możliwością zwiększenie o kolejne 2 sztuki, fabrycznie nowych trójczłonowych, dwu-napędowych elektryczno-spalinowych zespołów trakcyjnych. Zgłosił się tylko nowosądecki Newag.

Przewoźnik na sfinansowanie zamówienia podstawowego przeznaczył 96 272 100,00 zł brutto, w tym: dostawa trzech pojazdów 73 800 000,00 zł oraz 22 472 100,00 na utrzymanie taboru kolejowego.

Producent zaproponował 36 miesięcy gwarancji na kompletny pojazd, 60 miesięcy na nadwozie,  60 miesięcy na silniki spalinowe oraz 84 miesiące na ramę wózka.

Przy wyborze oferty ŁKA będzie brała pod uwagę aż cztery kryteria: współczynnik efektywności kosztowej – 10 pkt, średnie zużycie paliwa przez pojazd – 10 pkt, współczynnik długości niskiej podłogi – 10 pkt oraz cena – 70 pkt.

Po zakupie hybryd ŁKA planuje uruchomić połączenia pasażerskie na liniach kolejowych, które nie są zelektryfikowane: nr 25 – relacji Łódź/Zgierz – Tomaszów Maz. – Opoczno oraz nr 53 – relacji Łódź/Zgierz – Tomaszów Maz. – Spała. Zakup pociągów jest kolejnym etapem rozwoju łódzkiej kolei, w którym spółka inwestuje w powiększanie swojej floty pociągów.

Zamówienie obejmuje także świadczenie usług utrzymania pojazdów w okresie 10 lat od dnia przekazania pojazdów do eksploatacji.