SKPL Cargo wspólnie z Train Go chce wydzierżawić pojazdy spalinowe Polregio. Konsorcjom złożyło oferty w sześciu z dziewięciu części postępowania.
Na sfinansowanie zamówienia przewoźnik przeznaczył w sumie 6 597 850 zł brutto, z czego na sfinansowanie zadań od 1 do 7 dotyczących rocznej dzierżawy po 894 250 zł brutto a na sfinansowanie zadania 8 i 9 (dzierżawa na okres 69 dni) po 169 050 zł brutto.
Konsorcjom SKPL Cargo oraz Train Go złożyło ofertę w łącznej kwocie 8 009 685,88 zł brutto z czego:
- Zadanie nr 1 – 1 142 128,8 zł brutto
- Zadanie nr 2 – 1 704 663,15 zł brutto
- Zadanie nr 3 – 1 590 629,85 zł brutto
- Zadanie nr 4 – 1 590 629,85 zł brutto
- Zadanie nr 5 – 1 673 216,65 zł brutto
- Zadanie nr 8 – 308 417,58 zł brutto
Polregio dopuszczało do dzierżawy 18 różnych typów pojazdów, od jedno- do trójczłonowych.
Wybrane wymagania dla pojazdów
- prędkość konstrukcyjna – min. 100 km/h;
- liczba miejsc siedzących – min. 100 (w tym uchylnych);
- obsługa osób niepełnosprawnych – min. 2 miejsca dla wózków inwalidzkich;
- urządzenia ułatwiające wsiadanie osobom niepełnosprawnym – min. 1 rampa lub winda;
- miejsca do przewozu rowerów – min. 4;
- klimatyzacja kabiny maszynisty oraz przestrzeni pasażerskiej
- podłoga Pojazdu – pokryta wykładziną antypoślizgową;
- System Informacji Pasażerskiej oparty na tablicach LED
- wyposażenie w komplet co najmniej 4 sztuk zewnętrznych luster bocznych, o ile pojazd nie jest wyposażony w system kamer na
- zasadach określonych obowiązującymi przepisami
- dwa komplety sprawnych radiotelefonów lub jeden radiotelefon z możliwością korzystania w dwóch kabinach sterowniczych –
- zgodnie z wymaganiami dot. urządzeń radiołączności na sieci PKP Polskie Linie Kolejowe
- sprawne i kompletne rejestratory prędkości wraz z oprogramowaniem i urządzeniem i urządzeniem do odczytu danych z rejestratora
Wydzierżawione pojazdy mają trafić do Podlaskiego, Pomorskiego, Świętokrzyskiego oraz Lubuskiego Zakładu Polregio.