Trzeci przetarg PKP Intercity na modernizację 40 wagonów Z1A/Z1B

Trzeci przetarg PKP Intercity na modernizację 40 wagonów Z1A/Z1B

PKP Intercity ogłosiły przetarg na wykonanie naprawy okresowej P5 z zachowaniem zasadniczych parametrów eksploatacyjnych oraz przeglądu na 3-cim poziomie utrzymania 40 wagonów osobowych typu Z1A/Z1B/ Z1B PRM. Poprzednie dwa postępowania przewoźnik unieważnił.

Przedmiotem zamówienia jest wykonanie naprawy okresowej na 5-tym poziomie utrzymania z zachowaniem zasadniczych parametrów eksploatacyjnych oraz przeglądu na 3-cim poziomie utrzymania 40 wagonów osobowych typu Z1A/Z1B/Z1B PRM.

Przedmiot zamówienia podzielony jest na 3 części:

Część 1 dotyczy wykonania naprawy okresowej na 5-tym poziomie utrzymania z zachowaniem zasadniczych parametrów eksploatacyjnych oraz przeglądu na 3-cim poziomie utrzymania 8 wagonów osobowych typu Z1A. Po wykonanej naprawie wraz z odnowieniem wagony osobowe będą przedziałowymi wagonami pierwszej klasy (typ Z1A)

Część 2 obejmuje wykonanie naprawy okresowej na 5-tym poziomie utrzymania z zachowaniem zasadniczych parametrów eksploatacyjnych oraz przeglądu na 3-cim poziomie utrzymania 26 wagonów typu Z1B, które po wykonanych pracach będą przedziałowymi drugiej klasy (typ Z1B).

Część 3 tyczy się naprawy okresowej na 5-tym poziomie utrzymania z zachowaniem zasadniczych parametrów eksploatacyjnych oraz przeglądu na 3-cim poziomie utrzymania 6 wagonów typu Z1B przystosowanych do przewozu osób niepełnosprawnych. Po wykonanej naprawie wraz z odnowieniem wagony osobowe będą wagonami drugiej klasy osobowymi przedziałowymi przystosowanymi do przewozu osób o ograniczonej możliwości poruszania się (PRM).

Oferty można składać do 12 stycznia 2021 roku.

Przy wyborze wykonawcy PKP Intercity będzie brało pod uwagę trzy kryteria: okres gwarancji i rękojmi za wykonaną usługę – waga: 10 pkt, termin wykonania naprawy z zachowaniem zasadniczych parametrów jednego wagonu – waga: 10 pkt oraz cena – waga: 80

Jest to już trzecie postępowanie dotyczące modernizacji 40 wagonów Z1A/B . Pierwszy został unieważniony z uwagi na brak ofert.  Drugie postępowanie zostało unieważnione w połowie listopada 2020 r. Oferty jakie otrzymał przewoźnik przekroczy budżet w sumie o 66 mln zł brutto.