Trwa przebudowa stacji we Wronach

Trwa przebudowa stacji we Wronach

Trwa modernizacja odcinka linii kolejowej E59 łączącego Poznań ze Szczecinem. Zaawansowane prace prowadzone są m.in. we Wronkach, gdzie PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przebudowują stację oraz budują most kolejowy nad Wartą.

Prawdziwą metamorfozę przejdzie stacja kolejowa we Wronkach. Po zakończonych pracach, pasażerowie będą korzystać z dwóch nowoczesnych peronów dwukrawędziowych i wygodnego przejścia podziemnego. Pierwszy, nowy peron wyspowy został oddany do użytku w ubiegłym roku. W kolejnym etapie będzie przebudowany peron nr 2.  Docelowo zlikwidowany zostanie peron przy budynku dworca. W związku z prowadzonymi pracami zmieni się organizacja ruchu na stacji. Podróżni dojdą do peronów od budynku dworca, wzdłuż ul. Dworcowej a następnie bezpiecznym przejściem w poziomie torów.

Po zakończonych pracach pasażerom będzie łatwiej wsiadać i wysiadać z pociągu z wyższych peronów. Nowe oświetlenie, monitoring i antypoślizgowa nawierzchnia oraz wiaty i ławki zagwarantują bezpieczeństwo i komfort. Perony będą dostosowane do potrzeb osób o ograniczonej możliwości poruszania się.

Budowane w obrębie stacji kolejowej przejście podziemne z windami zostanie wydłużone aż do ulicy Towarowej. Dzięki niemu pasażerowie zyskają wygodne dojście na perony, a mieszkańcy osiedla na Górce bezpieczne przejście do centrum miasta.

Wronki z nowoczesnym mostem kolejowym

W miejscu starej przeprawy nad rzeką Wartą, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. budują nowy most. Po raz pierwszy w Polsce, ze względu na nietypowe, bardzo duże gabaryty przyczółków starego mostu, przy budowie nowej przeprawy zastosowano lekką, stalową konstrukcję. Ilość stali zużytej do budowy obiektu ograniczono do około 1000 ton.  Obiekt będzie się składał z 3 przęseł o długości: 52 m, 86 m i 52 m. Wysokość przeprawy pod środkowym przęsłem to prawie 5 m. Most powstanie etapowo, bez konieczności budowy podpór tymczasowych na środku rzeki z użyciem ciężkiego sprzętu. Po wyburzeniu i wybudowaniu części przeprawy pod jednym torem prace przeniosą się na drugą część mostu. Takie rozwiązanie zapewnia ciągłość ruchu pociągów na obiekcie. Aktualnie wykonawca wybudował już filary i scalana jest konstrukcja środkowego przęsła. Nowy most będzie gotowy w przyszłym roku. 

Szybko i bezpiecznie z Poznania do Wronek

W ramach prac prowadzonych na linii łączącej Poznań z Wronkami wymienione zostanie ponad 100 km torów i sieci trakcyjnej. Po nowych torach pociągi pasażerskie pojadą z prędkością do 160 km/h. Pasażerowie już korzystają z nowych peronów w Poznaniu Wola, Kiekrzu, Pamiątkowie, Baborówku i Wronkach. Łącznie na tym odcinku przebudowanych zostanie 16 peronów. Na 26 przejazdach kolejowo-drogowych będą zamontowane dodatkowe zabezpieczenia oraz wymienione płyty drogowe. Między Poznaniem w Wronkami zostanie zmodernizowanych także 6 wiaduktów i 3 mosty.