Tarcza TBM Katarzyna wznowiła drążenie tunelu kolejowego pod Łodzią

Tarcza TBM Katarzyna wznowiła drążenie tunelu kolejowego pod Łodzią

Po usunięciu przeszkody, która zablokowała pracę dużej tarczy TBM Katarzyna po wyjściu z bloku postojowego przy ul. Mielczarskiego, maszyna  wznowiła drążenie tunelu kolejowego pod Łodzią. Tym samym kontynuowana jest budowa dwutorowej nitki w stronę Dworca Fabrycznego.

W ostatnim tygodniu zespół specjalistów przeprowadzał interwencje w warunkach hiperbarycznych, aby jak najszybciej wznowić pracę TBM. Interwencje prowadzono z zachowaniem wysokiego poziomu bezpieczeństwa, zarówno wobec osób pracujących w warunkach hiperbarycznych jak i sprzętu, budynków i instalacji powierzchniowych.

Przypomnijmy, że w piątek, 21 czerwca 2024 r., maszyna TBM Katarzyna po kilkumiesięcznej przerwie wznowiła drążenie dwutorowego tunelu. Po niecałych dwóch tygodnia po wznowieniu prac, duża tarcza ponownie przestała wiercić.

Termin zakończenia budowy tunelu i rozpoczęcie testów i odbiorów zaplanowano na czerwiec 2026 r. Uruchomienie pociągów planowane jest na rozkład jazdy od grudnia 2026 roku.