Talgo Avril przekroczył 360 km/h podczas jazd testowych

Talgo Avril przekroczył 360 km/h podczas jazd testowych

Skład Talgo Avril osiągnął ważny krok w procesie homologacji. Jednostka przekroczyła 360 km/h, prędkość wymaganą do jej późniejszej eksploatacji w najbliższych miesiącach. Testy wykonywała jedna z 30 jednostek, których produkcja i konserwacja zostały przyznane Talgo przez Renfe.

Maksymalna prędkość została osiągnięta na odcinku nowej linii kolejowej Madryt-Burgos, między miastem Venta de Baños w Palencia a miastem Burgos, przy czym na pokładzie pozostała tylko niewielka liczba pracowników, składająca się z kierowców i techników dokonujących rozruchu. . Infrastruktura ta jest nadal testowana i zamknięta dla ruchu pasażerskiego.

– Osiągnięcie prędkości 360 km/h  to tylko jednym z etapów homologacji, który będzie wymagany dla przejazdu Talgo Avril na długości ponad 30 000 kilometrów zarówno na torach europejskich o normalnym torze (o dużych prędkościach), jak i na torach iberyjskich (zarówno konwencjonalnych, jak i o dużych prędkościach) – informuje Talgo

Testy posłużą również do wprowadzenia i walidacji rewolucyjnej koncepcji: automatycznej zmiany rozstawu torów dla pociągów bardzo dużych prędkości (zdolnych do przekraczania 300 km/h).

– Testy te rejestrują wysoce zadowalające działanie wszystkich elementów pociągu, od toczenia po trakcję, w tym systemy odbioru energii i sygnalizacji – zaznacza preducent

Talgo wyposaży 15 z 30 jednostek w ten system.