PKP Polskie Linie Kolejowe realizują na stacji Łódź Kaliska inwestycję o wartości 337 mln zł netto. Modernizacja ma znacznie ułatwić obsługę podróżnych. Co słychać na przebudowywanej stacji?
Obecnie na stacji Łódź Kaliska podróżni mogą korzystać z dwóch nowych peronów. Jednokrawędziowego peronu nr 1 przy budynku dworca oraz dwukrawędziowego peronu nr 2. Tutaj pasażerowie mogą korzystać tylko z jednej strony ponieważ część peronu od strony peronu nr 3 nie jest wykorzystywana ze względu na prace torowe. To już niebawem ma się zmienić.
Rafał Wilgusiak z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowego poinformował, że w drugim kwartale planowane jest przekazanie podróżnym peronu nr 3, budowane są także perony nr 4 i 5.
– Na peronie nr 4, który częściowo znajdował się będzie na wiadukcie układane są ścianki peronowe. Gotowa jest już konstrukcja peronu nr 5. Powstała długa i szeroka wiata oraz szyb windowy. Układana jest nawierzchnia – wymienia nasz rozmówca.
Lepszą obsługę pasażerską na każdym peronie zapewnią wyświetlacze systemu dynamicznej informacji pasażerskiej, które powstaną w trzecim kwartale 2022 r.
Inwestycja na stacji Łódź Kaliska to nie tylko budowa przejść podziemnych, wymiana torów i rozjazdów, sieci trakcyjnej czy urządzeń sterowania ruchem kolejowym. Ważnym elementem prac jest także remont nieczynnego wiaduktu wschodniego i budowa na nim trzech nowych torów dzięki czemu zlikwidowane zostanie tzw. „wąskie gardło” czyli jednotorowe połączenie w kierunku stacji Łódź Chojny.
– Efektem prac będzie znaczne zwiększenie możliwości przejazdu pociągów. Będą sprawne podróże np. z Kutna i Łowicza w stronę Zduńskiej Woli, Sieradza, Kalisza oraz Tomaszowa Mazowieckiego, Opoczna, Skarżyska- Kamiennej, Dębicy – tłumaczy Wilgusiak.
Roboty budowlane potrwają do października 2022 roku. Inwestycji o wartości 337 mln zł netto jest w całości sfinansowana z budżetu państwa.