Na stacji Skarżysko-Kamienna podróżni mogą już korzystać z ponad 120-metrowego tunelu, który zastąpił kładkę. Inwestycja za ponad 44 mln zł zapewni wyższy komfort podróży i komunikacji w mieście.
Umowę na z wykonawcą na projekt i budowę tunelu pod torami w Skarżysku-Kamiennej podpisano we wrześniu 2020 r.
Pod 14 torami kolejowymi powstał podziemny tunel połączony z budynkiem dworca. Przejście o długości 121 m jest wyposażone w windy. Ułatwi to drogę do pociągu osobom o ograniczonej możliwości poruszania się. W tunelu znalazły się także ścieżki naprowadzające dla osób niewidomych i niedowidzących.
Wraz z budową tunelu zaplanowano kompleksową przebudowę peronu przy budynku dworca. Jest on teraz wyższy, co ułatwia wsiadanie i wysiadanie z pociągów. Zmodernizowano także istniejące perony. Wszystkie platformy wyposażono w wiatę, ławki i nowe gabloty z informacją o rozkładzie jazdy.
Prace zrealizował Intop Tarnobrzeg.