Szczegóły nowego rozkładu jazdy PKP Intercity dla województwa pomorskiego

Szczegóły nowego rozkładu jazdy PKP Intercity dla województwa pomorskiego

Więcej połączeń w ramach kategorii InterCity (IC) obsługiwanych nowoczesnym i komfortowym taborem, nowe połączenia do Kłodzka oraz powrót bezpośrednich, całorocznych pociągów do Zakopanego. To najważniejsze nowości dla województwa pomorskiego w nowym rozkładzie jazdy PKP Intercity, który wejdzie w życie 10 grudnia.

W nowym rocznym rozkładzie jazdy liczba połączeń do/z Trójmiasta nie ulegnie zmianie. Nadal kursować będzie 49 par pociągów całorocznych. Sezonowo będzie jeździć dodatkowych 10 składów, czyli o 1 więcej niż do tej pory. Z Gdańska do Warszawy pasażerowie będą mieli do wyboru 22 pary połączeń całorocznych, 15 do Krakowa, 11 do Poznania, 7 do Wrocławia, 10 do Katowic. Z Trójmiasta można wyruszyć bezpośrednio również za granicę. Wzorem lat poprzednich, całorocznie dostępne będą 2 pociągi międzynarodowe relacji Gdynia – Berlin i Gdynia – Wiedeń, a sezonowo uruchomione zostanie 1 dodatkowe połączenie do Bohumina.

Bardziej komfortowe podróże

Nowy rozkład przynosi również wzrost komfortu podróżowania. Liczba pociągów kategorii TLK zmniejszy się na rzecz składów kategorii InterCity (IC). Dzięki wzmacnianiu floty PKP Intercity kolejnymi nowymi i zmodernizowanymi wagonami i elektrycznymi zespołami trakcyjnymi (EZT), liczba połączeń kategorii IC z/do Gdańska zwiększy się do 29. Nową, wyższą kategorię otrzyma pociąg Doker relacji Gdynia – Katowice – w nowym rozkładzie już jako IC Doker będzie obsługiwany nowoczesnym elektrycznym zespołem trakcyjnym ED160 FLIRT. W ten sposób już 43 pary połączeń całorocznych z 49 kursujących z/do Gdańska będzie obsługiwana komfortowym taborem kategorii IC, EIC i EIP.

Powrót do Zakopanego, nowe pociągi do Kłodzka oraz dodatkowe połączenie sezonowe

Od 10 grudnia pojawią się też nowe połączenia do Kłodzka. Od 10 grudnia pociągi IC Heweliusz oraz TLK Rozewie zabiorą mieszkańców Trójmiasta do południowej części Dolnego Śląska. Podczas podróży pasażerowie przesiądą się we Wrocławiu do pociągu jadącego do Kłodzka, który obsługiwany będzie zmodernizowanym pojazdem ED74.

Wraz z wdrożeniem nowego rozkładu jazdy 1 para pociągów Pendolino relacji Gdynia – Gliwice – Gdynia, dotychczas kursująca od poniedziałku do piątku i w niedziele, zapewni codzienny dojazd z Trójmiasta do Warszawy i Katowic.
Od 22 grudnia wrócą bezpośrednie całoroczne połączenia do Zakopanego. Mieszkańcy Trójmiasta będę mogli dojechać do stolicy Tatr pociągami TLK Małopolska, TLK Karpaty oraz IC Witkacy. Dotychczas, ze względu na prace modernizacyjne prowadzone na trasie Kraków – Zakopane, bezpośrednio pociągiem pod Tatry można było dojechać tylko w wakacje i ferie zimowe, a w pozostałym okresie korzystając z zastępczej komunikacji autobusowej do/z Krakowa.

W nowym rozkładzie jazdy skład EIC Jantar, kursujący obecnie tylko w sezonie letnim w relacji Warszawa – Hel – Warszawa, będzie do dyspozycji podróżnych także w majowe, czerwcowe i wrześniowe weekendy. Dodatkowo od maja do września w niedziele oraz w dni charakteryzujące się wzmożonym ruchem pasażerskim, czyli w święta i długie weekendy, kursować będzie pociąg IC Zatoka w relacji Gdynia – Poznań. Ponadto w wakacyjne niedziele w rozkładzie pojawi się nowy pociąg IC Mieszko Bis.