Firma budowlana Subterra została pierwszym czeskim prywatnym operatorem lokomotywy EffiShunter 1000 wyposażonej w system bezpieczeństwa ETCS.
– Zwiększymy wydajność pracy całego działu budownictwa kolejowego i jakościowo przeniesiemy go ponownie o jeden stopień wyżej – powiedział Jaroslav Čižinský, dyrektor ds. produkcji i techniki Subterra, należący do grupy Metrostav.
Firma będzie wykorzystywać pojazd głównie do transportu materiałów budowlanych i mechanizacji torów na budowach w Czechach i na Słowacji. Rosnąca niezależność i elastyczność transportu pozwoli mu lepiej planować i koordynować działania wcześniej świadczone przez dostawców lub wypożyczalnie. Umowa z CZ LOKO obejmuje również opcję na dwie inne lokomotywy.
Jak stwierdzili przedstawiciele Subterra, decyzja została podjęta dość logicznie pomiędzy rodzimym a uznanym producentem, co gwarantuje również bezproblemową obsługę i konserwację.
– Kompleksowe portfolio usług jest częścią naszej długoterminowej strategii biznesowej. Bardzo się cieszymy, że klienci dowiadują się o takiej formie współpracy. Pozostawiając nam opiekę nad lokomotywą, mogą w pełni skoncentrować się na swojej podstawowej działalności – powiedział Michal Schaffer, szef marketingu i obsługi klienta w CZ LOKO.