Stadler zbuduje osiem wąskotorowych eztów

Stadler zbuduje osiem wąskotorowych eztów

Ferrovie Autolinee regionali Ticinesi i Stadler podpisały pod koniec grudnia 2020 r. umowę na dostawę ośmiu nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych. Nowe pociągi zastąpią stary tabor od 2023 roku. Wielkość zamówienia to około 94 mln franków szwajcarskich.

To pierwszy raz, kiedy Stadler zbuduje w Ticino nowe, dostosowane do indywidualnych potrzeb wąskotorowe zespoły trakcyjne do regionalnego i transgranicznego transportu kolejowego. Nowy tabor składa się z czterech czteroczłonowych wąskotorowych zespołów trakcyjnych na trasie z Locarno do Domodossola (Włochy). Cztery kolejne trzyczłonowe pociągi są przeznaczone do obsługi transportu regionalnego w Centovalli.

– Jesteśmy dumni, że możemy budować te nowe pociągi dla kolei Centovalli. Rozwój i produkcja pojazdów szytych na miarę jest i pozostaje głównym obszarem działalności firmy Stadler. Nowe pociągi zapewnią pasażerom wysoki komfort podróży. Zwróciliśmy szczególną uwagę na projekt, dobór materiałów oraz bezpieczeństwo pasażerów i członków załogi. Te aspekty są kluczowe dla nas, jako wiodących konstruktorów pociągów, i tutaj wkracza nasze wieloletnie doświadczenie – mówi André Kurmann, kierownik sprzedaży Tailor Made w Stadler..

– W ciągu ostatnich kilku miesięcy ściśle współpracowaliśmy ze Stadler w celu określenia wszystkich szczegółów kontraktu niezbędnych do realizacji tego rodzaju kontraktu. Wyzwaniem dla nas było skorzystanie dziś ze wszystkich możliwości rozwoju i modernizacji pociągów, które wejdą do eksploatacji pod koniec 2023 roku i będą funkcjonować przez kolejne dziesięciolecia. To wielka szansa, która wymaga wizji i przewidywania – podkreśla Paolo Caroni, prezes zarządu FART.

Każdy pociąg może przewieźć odpowiednio 264 (modele trzywagonowe) lub 343 (modele czterowagonowe) pasażerów, z miejscami siedzącymi dla 106 (modele trzywagonowe) i 141 (modele czterowagonowe). Stadler skupił się w szczególności na dostępności pojazdów, aby zapewnić wszystkim pasażerom, w tym osobom o ograniczonej sprawności ruchowej, nieograniczony dostęp do peronów. Ponadto w pociągach znajdują się miejsca zarezerwowane dla wózków inwalidzkich, a także dla rowerów i wózków dziecięcych. Jednostki trakcyjne mają również sieć Wi-Fi, która umożliwia pasażerom dostęp do FART i treści multimedialnych.