Stadler Polska wykona naprawy P5 i modernizację jednostek ER75 Kolei Mazowieckich

Stadler Polska wykona naprawy P5 i modernizację jednostek ER75 Kolei Mazowieckich

Koleje Mazowieckie rozstrzygnęły postępowanie na wykonanie napraw w poziomie utrzymania P5 10 pojazdów Flirt serii ER75 wraz z modernizacją. Prace wykona Stadler Polska.

Było to już trzecie postępowanie na wykonanie prac przy Flirtach pierwszej generacji, które mazowiecki przewoźnik eksploatuje od 2008 r.

Koleje Mazowieckie na sfinansowanie zamówienia zamierzały przeznaczyć 85 978 230 zł brutto. Jedyna ofertę złożyła firma Stadler Polska, który za wykonanie prac oczekiwała 101 471 297,7 zł brutto.

Aby rozstrzygnąć postępowanie przewoźnik musiał znaleźć dodatkowe 15 493 067,7 zł brutto.

Przypomnijmy, że wykonawca zobowiązał się zrealizować zamówienie do końca 2024 r., udzielić gwarancji jakości na okres 18 miesięcy. Prace przy każdej jednostce mają zostać wykonane w terminie do 80 dni kalendarzowych.

Zakres naprawy podzielono na prace wykonywane zawsze podczas każdej naprawy w poziomie utrzymania P5 oraz uzupełnienie braków, na które zamawiający zamierza przeznaczyć dla jednego kwotę w wysokości średnio 58 tys. zł.

Po zakończonej modernizacji pojazdy będą wyposażone w system informacji pasażerskiej w technologii LED, zintegrowany z jednym z systemów SIP obecnie używanych w spółce, a także w system wideo monitoringu do ciągłego i rejestrowania zdarzeń w części dla pasażerów obejmującej również przedsionki wejściowe.

W trakcie prac przeprowadzona będzie renowacja wszystkich foteli pasażerskich polegająca na wymianie tkaniny dekoracyjnej siedzeń, pokrycia zagłówków oraz pianek foteli. Renowację lub wymiany na nowe obejmowała również siedzenia dla pomocnika maszynisty.

Pojazdy zyskają nowe żarówki lub kompletne reflektory czołowe na nowe wykonane w technologii LED. Toalety wyposażone będą w przewijak dla niemowląt zgodny z obowiązującym TSI PRM.

Wszystkie 10 pojazdy będzie wyposażone w defibrylatory AED.