Stadler dostarczy nowy pociąg dalekobieżny do Norwegii [GALERIA]

Stadler dostarczy nowy pociąg dalekobieżny do Norwegii [GALERIA]

Norske tog podpisał z firmą Stadler umowę na zakup 17 pociągów dalekobieżnych. Dzięki opcjom przewoźnik  można kupić do 100 nowych pociągów.

To jest święto. W Norwegii odbywają się jedne z najbardziej spektakularnych podróży pociągiem na świecie. Dzięki nowym pociągom dalekobieżnym od 2027 r. wszystko jest gotowe, aby przenieść doświadczenie, komfort i jakość dla pasażerów na zupełnie nowy poziom – mówi Øystein Risan, dyrektor generalny Norske tog AS.

Produkcja pojazdów rozpocznie się w 2024 r., a testy zostaną przeprowadzone w Norwegii w 2025 r. Pierwsze pociągi zostaną wprowadzone do użytku na linii Bergen od 2026 r., gdzie zastąpią pociągi, które zbliżają się do końca swojej oczekiwanej żywotności. Umowa na zakup 17 pociągów dalekobieżnych ma ramy kosztów w wysokości 8 mld NOK.

Komfort i doświadczenie

Stadler wygrał konkurs na nowe pociągi dalekobieżne po ogólnej ocenie kosztów i jakości. Stadler jest jednym z wiodących europejskich dostawców pociągów z siedzibą w Szwajcarii. Stadler dostarczył ostatnio do Norwegii 150 pociągów FLIRT.

Nowy typ pociągu FLIRTNEX będzie miał elastyczne przedziały sypialne, bistro, udogodnienia rodzinne i dobrą przestrzeń bagażową. Są to niektóre z udogodnień, na które podróżni mogą liczyć i które pomogą uczynić pociągi najbardziej atrakcyjnym sposobem podróżowania w Norwegii. Pociąg powinien być nie tylko etapem transportu, ale także doświadczeniem i miejscem, w którym lubisz być – dodał kierownik projektu w Norske tog, Sille Svenkerud Førner.

Nowe pociągi dalekobieżne będą miały prędkość maksymalną 200 km/h. Każdy skład pociągowy będzie składał się z ośmiu wagonów o łącznej pojemności do 542 miejsc na pociąg. Pociągi są kupowane zarówno na trasach zelektryfikowanych, jak i niezelektryfikowanych.

Nowa i przyszłościowa oferta

Nowe pociągi będą bardziej elastyczne pod względem przestrzeni, komfortu i użyteczności. Będzie szersza oferta noclegowa z obydwoma kuszetkami, kabinami 2-osobowymi i kubkami 4-osobowymi. W ciągu dnia przedziały sypialne zostaną przekształcone w zamknięte miejsca siedzące zarówno dla rodzin, jak i osób podróżujących służbowo, a z kuszetek będzie można korzystać przez całą dobę – zaznaczył Risan.

Obecnie rozpoczyna się proces projektowania, w którym Norske tog, wraz z dostawcą, dokona ostatecznych korekt i korekt przed wprowadzeniem pociągów do produkcji. Na tym etapie zaangażowani będą również operatorzy pociągów i inne zainteresowane strony.