Stacja tymczasowa w Zakopanem czeka na podróżnych

Stacja tymczasowa w Zakopanem czeka na podróżnych

Na wakacje wracają pociągi na modernizowaną trasę Sucha Beskidzka – Chabówka – Zakopane. Dalekobieżne i regionalne połączenia kolejowe będą możliwe pod Tatry.  Dojazdy do Zakopanego i obsługę pasażerów zapewni jednak tymczasowa stacja na zakopiańskiej Spyrkówce.

Prace na jednotorowej linii Sucha Beskidzka – Chabówka – Zakopane, zaplanowano tak, by umożliwić kursowanie pociągów w czasie największego zainteresowania podróżami pod Tatry. Dzięki inwestycji PLK, zmodernizowane perony na 21 stacjach i przystankach ułatwią pasażerom letnie wyjazdy na Podhale.

Latem, na stacji Zakopane kontynuowane będą prace budowlane, rozpoczęte w marcu bieżącego roku. Zakopiańska stacja kolejowa korzystnie zmieni się dla podróżnych. Zamiast dotychczasowych trzech, będą cztery wysokie perony, ułatwiające wsiadanie do pociągów. Nowe obiekty będą dłuższe, dzięki temu przewoźnicy zyskają możliwość swobodnego planowania postojów na stacji Zakopane, w tym zatrzymywanie się dłuższych pociągów dalekobieżnych. Komfort zwiększą nowe wiaty, ławki, tablice informacyjne i oznakowania oraz ścieżki dotykowe dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się.

Szeroki zakres inwestycji na stacji, wymaga wprowadzenia tymczasowych rozwiązań, umożliwiających przewoźnikom realizację bezpośrednich połączeń do Zakopanego w trakcie prac.

W Zakopanem, na Spyrkówce – w rejonie ul. Chyców Potok, przygotowana jest stacja tymczasowa dla podróżnych. Znajdą się w niej kasy biletowe, poczekalnia, toalety, schody i dogodne dojścia oraz oznakowanie i tablice informacyjne.

Od 25 czerwca do 31 sierpnia 2022 r. na tymczasowej stacji, do dyspozycji pasażerów będą informatorzy mobilni PKP Intercity, którzy udzielają wszelkiej informacji pomocnej w podróży.

Zapewniona będzie komunikacja z centrum miasta, poprzez utworzenie parkingu oraz postoju dla taxi, taxibusów i busów. Takie rozwiązanie zaplanowały PLK w porozumieniu z Urzędem Miasta Zakopane i z przewoźnikami. Pozwala ono na sprawną przebudowę stacji kolejowej Zakopane oraz budowę przez Miasto Centrum Komunikacyjnego, składającego się z dworca komunikacji dalekobieżnej i lokalnej oraz parkingu wielopoziomowego.

Jakimi pociągami dojedziemy ?

Warszawę z zimową stolicą Polski połączą pociągi EIC „Tatry” oraz IC „Karłowicz„, jak również kursujące w relacji Gdynia – Zakopane – Gdynia TLK „Karpaty” i TLK „Małopolska”. Pierwszy z pociągów pojedzie trasą przez Częstochowę, a drugi przez Włoszczowę Północ. Mieszkańcy Trójmiasta mogą wybrać jeszcze podróż składem IC „Witkacy”, który pojedzie przez Bydgoszcz, Toruń i Łódź. Między Bydgoszczą a zimową stolicą Polski pasażerów będzie wozić także pociąg IC „Halny”. Bezpośrednie połączenie z Zakopanem zyskają również mieszkańcy Pomorza. IC „Podhalanin” połączy Szczecin ze stolicą Tatr, zabierając po drodze pasażerów między innymi z Poznania i Ostrowa Wielkopolskiego.

Koleje Śląskie uruchomią z Katowic „Sprinter Ornak” a Koleje Małopolskie pociąg „Luxtorpeda” z Krakowa. Polregio będzie uruchamiało połączenia z Suchej Beskidzkiej,  „Kasprowy”, „Rysy” oraz „Gubałówka” z Krakowa a także w ramach Podhalańskiej Kolei Regionalnej pociągi z Chabówki i Nowego Targu.

Infografika dla podróżnych