Koleje Dolnośląskie rozstrzygnęły przetarg na kompleksową naprawę powypadkową elektrycznego zespołu trakcyjnego 45WE-023, który brał udział w tragicznym wypadku w lutym 2023 roku.
Na sfinansowanie zamówienia przewoźnik początkowo zamierzał przeznaczyć 2 300 100 zł brutto. Ostatecznie zaakceptowano ofertę Serwisu Pojazdów Szynowych, który za naprawę oczekiwał 3 628 000 zł brutto. Producent jednostki, firma Newag, wyceniła prace na 12 177 000 zł brutto.
W ramach zamówienia dolnośląska spółka oczekuje wykonania prac zgodnie z dokumentacją techniczną, Dokumentacją Systemu Utrzymania, Dokumentacją techniczno-ruchową, a także odpowiednimi polskimi normami. Realizacja przedmiotu zamówienia obejmuje wykonanie blisko 50 czynności, w tym:
- wymianę sprzęgu czołowego z zastosowaniem nowych śrub mocujących;
- wymianę kół monoblokowych 4 sztuk, w tym wymiana łożysk i wyważenie;
- naprawę wózka napędowego, w tym oczyszczenie, nowa malatura;
- wymianę silnika trakcyjnego TSA;
- wymianę osi zestawu kołowego –w każdym wymaganym przypadku;
- naprawę malatury zewnętrznej pojazdu 96m;
- wymianę kompletnego pulpitu maszynisty, wykonanie malatury;
- naprawę fotela maszynisty oraz pomocnika;
- wymianę kamery kabiny maszynisty oraz kamery szlakowej –w tym programowanie i konfiguracja;
- wymianę anteny ETCS Siemens wraz z kablem, w tym testy działania na linii kolejowej wyposażonej w ETCS.
Na przeprowadzanie prac wybrana firma będzie miała 20 miesięcy.
Przypomnijmy, w poniedziałek, 20 lutego ok. godz. 9:20, na przejeździe kolejowo-drogowym na szlaku Żmigród – Rawicz (linia Wrocław – Poznań) samochód ciężarowy wjechał pod pociąg KD relacji Rawicz – Lichkov. Nikt z pasażerów i obsługi pociągów nie doznał obrażeń. Niestety kierowca samochodu nie przeżył tego wypadku.