Spora różnica w ofertach na odbudowę Impulsa KD

Spora różnica w ofertach na odbudowę Impulsa KD

Koleje Dolnośląskie otrzymały od wykonawców dwie propozycje naprawy powypadkowego elektrycznego zespołu trakcyjnego 45WE-023. Różnica między ofertami wynosi ponad trzykrotnie.

Dolnośląski przewoźnik poinformował, że kwota jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie przedmiotowego zamówienia wynosi 2 300 100 zł brutto.

Oferty złożyli:

  • Newag – 12 177 000 zł brutto
  • Serwis Pojazdów Szynowych – 3 628 000 zł brutto

W ramach zamówienia dolnośląska spółka oczekuje wykonania prac zgodnie z dokumentacją techniczną, Dokumentacją Systemu Utrzymania, Dokumentacją techniczno-ruchową, a także odpowiednimi polskimi normami.

Realizacja przedmiotu zamówienia obejmuje wykonanie blisko 50 czynności, w tym:

  • wymianę sprzęgu czołowego z zastosowaniem nowych śrub mocujących;
  • wymianę kół monoblokowych 4 sztuk, w tym wymiana łożysk i wyważenie;
  • naprawę wózka napędowego, w tym oczyszczenie, nowa malatura;
  • wymianę silnika trakcyjnego TSA
  • wymianę osi zestawu kołowego –w każdym wymaganym przypadku
  • naprawę malatury zewnętrznej pojazdu 96m;
  • wymianę kompletnego pulpitu maszynisty, wykonanie malatury;
  • naprawę fotela maszynisty oraz pomocnika;
  • wymianę kamery kabiny maszynisty oraz kamery szlakowej –w tym programowanie i konfiguracja;
  • wymianę anteny ETCS Siemens wraz z kablem, w tym testy działania na linii kolejowej wyposażonej w ETCS

Do zadań wykonawcy należeć też będzie transport pojazdu do swojego zakładu, a po wykonanej naprawie uruchomienie pojazdu, w tym możliwość jazdy oraz jazda próbna.

Na przeprowadzanie prac wybrana firma będzie miała 20 miesięcy.

Przypomnijmy, w poniedziałek, 20 lutego ok. godz. 9:20, na przejeździe kolejowo-drogowym na szlaku Żmigród – Rawicz (linia Wrocław – Poznań) samochód ciężarowy wjechał pod pociąg KD relacji Rawicz – Lichkov. Nikt z pasażerów i obsługi pociągów nie doznał obrażeń. Niestety kierowca samochodu nie przeżył tego wypadku.