Koleje Dolnośląskie otrzymały od wykonawców dwie propozycje naprawy powypadkowego elektrycznego zespołu trakcyjnego 45WE-023. Różnica między ofertami wynosi ponad trzykrotnie.
Dolnośląski przewoźnik poinformował, że kwota jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie przedmiotowego zamówienia wynosi 2 300 100 zł brutto.
Oferty złożyli:
- Newag – 12 177 000 zł brutto
- Serwis Pojazdów Szynowych – 3 628 000 zł brutto
W ramach zamówienia dolnośląska spółka oczekuje wykonania prac zgodnie z dokumentacją techniczną, Dokumentacją Systemu Utrzymania, Dokumentacją techniczno-ruchową, a także odpowiednimi polskimi normami.
Realizacja przedmiotu zamówienia obejmuje wykonanie blisko 50 czynności, w tym:
- wymianę sprzęgu czołowego z zastosowaniem nowych śrub mocujących;
- wymianę kół monoblokowych 4 sztuk, w tym wymiana łożysk i wyważenie;
- naprawę wózka napędowego, w tym oczyszczenie, nowa malatura;
- wymianę silnika trakcyjnego TSA
- wymianę osi zestawu kołowego –w każdym wymaganym przypadku
- naprawę malatury zewnętrznej pojazdu 96m;
- wymianę kompletnego pulpitu maszynisty, wykonanie malatury;
- naprawę fotela maszynisty oraz pomocnika;
- wymianę kamery kabiny maszynisty oraz kamery szlakowej –w tym programowanie i konfiguracja;
- wymianę anteny ETCS Siemens wraz z kablem, w tym testy działania na linii kolejowej wyposażonej w ETCS
Do zadań wykonawcy należeć też będzie transport pojazdu do swojego zakładu, a po wykonanej naprawie uruchomienie pojazdu, w tym możliwość jazdy oraz jazda próbna.
Na przeprowadzanie prac wybrana firma będzie miała 20 miesięcy.
Przypomnijmy, w poniedziałek, 20 lutego ok. godz. 9:20, na przejeździe kolejowo-drogowym na szlaku Żmigród – Rawicz (linia Wrocław – Poznań) samochód ciężarowy wjechał pod pociąg KD relacji Rawicz – Lichkov. Nikt z pasażerów i obsługi pociągów nie doznał obrażeń. Niestety kierowca samochodu nie przeżył tego wypadku.