Szybka Kolej Miejska w Warszawie przeprowadza standardowe testy nowych pięcioczłonowych pojazdów Impuls 2 na terenie warszawskiego węzła kolejowego.
Testy składami 45Wea-003 oraz 45WEa-004 odbywają się na trasie Warszawa Zachodnia peron 9 – Radzymin/Wieliszew według następującego rozkładu.
Warszawa Zach. P9 | 5:32 | 11:40 | 14:42 |
Wieliszew | 6:47 | 12:21 | 15:26 |
Radzymin | 6:59 | ||
Radzymin | 9:23 | ||
Wieliszew | 9:35 | 13:25 | 16:35 |
Warszawa Zach. P9 | 10:17 | 14:05 | 17:12 |
Po zakończeniu testów i przeszkoleniu drużyn pociągowych nowe pojazdy zostaną włączone do obsługi naszej najpopularniejszej linii S1 między Otwockiem a Pruszkowem. W dwóch połączonych składach będzie mogło podróżować blisko 1700 osób.
Przypomnijmy, że od połowy marca 2022 r. SKM Warszawa dysponuje 6 krótszymi pojazdami Impuls 2 , które obsługują linię S2 na trasie łączącej lotnisko im. Fryderyka Chopina z Sulejówkiem Miłosną.
Wszystkie jednostki z 21 zamówionych w Newagu mają zostać dostarczone do końca listopada 2022 r.
Przypomnijmy, że umowa o wartości 668 mln zł brutto na dostawę 21 nowych pociągów została podpisana 7 kwietnia 2020 r. 16 listopada przewoźnik poinformował, że Komisja Europejska oficjalnie zatwierdziła dofinansowanie zakupu składów i modernizacji zaplecza technicznego. Produkcja pierwszego Impulsa 2 ruszyła w ostatnim tygodniu lutego 2021 r. Pod koniec maja 2021 r. przedstawiciele Szybkiej Kolei Miejskiej odebrali malaturę, czyli zewnętrzną powłokę lakierniczą, która spełnia funkcje ochronne i wizerunkowe pierwszego pojazdu. W połowie lipca pierwszy z puli 21 składów przewiózł pierwszych pasażerów.