Siemens Mobility rozbudowuje zakład produkcji lokomotyw w Monachium-Allach

Siemens Mobility rozbudowuje zakład produkcji lokomotyw  w Monachium-Allach

Siemens Mobility rozbudowuje swój zakład produkcyjny i usługowy w Monachium-Allach, aby sprostać rosnącemu zapotrzebowaniu na lokomotywy i usługi. Zakład zostanie powiększony do 80.000 m2 z obecnych 50.000 m2, aby zapewnić dodatkową możliwości realizacji nowych zamówień, optymalizacji produkcji i przepływów logistycznych w obrębie zakładu, a także dodać więcej powierzchni biurowej.

Nasz zakład w Allach jest jedną z najnowocześniejszych fabryk lokomotyw w Europie, wykorzystująca najnowsze innowacyjne technologie, takie jak roboty do spawania laserowego, rzeczywistość rozszerzoną, i symulacje 3D z cyfrowymi bliźniakami. Zwiększone moce produkcyjne pozwolą nam zwiększenie produkcji i zaspokojenie rosnącego zapotrzebowania rynku w Europie. Będziemy teraz będziemy mogli budować w Allach ponad 300 lokomotyw rocznie i tworzyć nowe, wysoko wykwalifikowane wykwalifikowanych pracowników. Po ubiegłorocznej rozbudowie naszej sieci zajezdni i serwisu w włoskiej Novarze i Bratysławie na Słowacji, kontynuujemy rozwój i rozszerzanie lokalizacji serwisowych wzdłuż transeuropejskich korytarzy kolejowych – powiedział Albrecht Neumann, CEO pionu Rolling Stock w Siemens Mobility.

Zakład w Monachium-Allach został zbudowany przez Krauss-Maffei na początku XX wieku. Siemens całkowicie przejął działalność lokomotywową od Krauss-Maffei w 2001 roku i w 2010 roku uruchomił w Allach produkcję lokomotyw Vectron. Od tego czasu sprzedano na całym świecie blisko 1700 tych lokomotyw, z czego blisko 100 zostało zakupionych przez polskich przewoźników i operatorów, takich jak PKP Cargo, DB Cargo PL, CARGOUNIT, Lotos Kolej.

Dzięki rozbudowie centrum kompetencyjnego dla lokomotyw w naszej tradycyjnej siedzibie w Monachium-Allach nasi klienci skorzystają z dodatkowych możliwości oraz z naszej szerokiej oferty w zakresie prewencyjnego i naprawczych. Bliska współpraca pomiędzy serwisem kolejowym Center i centrum danych umożliwia nam ciągłe rozwijanie i udoskonalanie naszych usług cyfrowych opartych na systemie Railigent X. Dzięki temu możemy również zapewnić nawet 100-procentową dostępność lokomotyw – skomentował Johannes Emmelheinz, CEO pionu Customer Services w Siemens Mobility.

W 2015 roku działalność usługowa Siemens Mobility otworzyła w Allach swoje Rail Service Center i centrum danych, aby optymalnie wykorzystać synergię między produkcją a serwisem. Certyfikowane procesy, innowacyjny sprzęt i zaawansowane technologie cyfrowe, takie jak Railigent X, zapewniają klientom do 100 procent dostępności systemu i dostarczają wysokowydajną infrastrukturę serwisową. W zakładzie w Monachium-Allach pracuje obecnie ponad 1.600 pracowników. Bieżące inwestycje w automatyzację produkcji i cyfryzację procesów utrzymują zakład na konkurencyjnym poziomie i zapewniają najwyższy poziom niezawodności i jakości procesów.