Siemens Mobility i Paribus z umową ramową na 30 lokomotyw Vectron Dual Mode

Siemens Mobility i Paribus z umową ramową na 30 lokomotyw Vectron Dual Mode

Siemens Mobility i Paribus Rail Investment Management GmbH (Paribus), podpisały ramową umowę zakupu i umowę na pełną obsługę do 30 lokomotyw Vectron Dual Mode. Siedem pierwszych lokomotyw, planowanych do przewozów towarowych w Niemczech, ma być dostarczonych od września 2021 roku. Siemens Mobility zapewni pełny serwis lokomotyw przez okres do 20 lat.

– Vectron Dual Mode to innowacyjna inwestycja w przyszłość kolejowego transportu towarowego. Jako zrównoważona alternatywa dla konwencjonalnych lokomotyw spalinowych, Vectron Dual Mode może elastycznie przełączać się z diesla na pracę elektryczną na zelektryfikowanych odcinkach. Dzięki długoterminowej umowie serwisowej będziemy dalej rozwijać i wzmacniać nasze kompetencje serwisowe w Niemczech. Paribus odniesie korzyści z posiadania zoptymalizowanych i możliwych do zaplanowania kosztów cyklu życia oraz z maksymalnej dostępności lokomotyw – powiedział Gerhard Greiter, CEO regionu NEE w Siemens Mobility.

– Wraz z zakupem nowych lokomotyw Siemens Vectron Dual Mode podjęliśmy ważną decyzję w kierunku zapewnienia zrównoważonej przyszłości kolejowego transportu towarowego, jeśli chodzi o efektywność energetyczną i redukcję zanieczyszczeń. Poszerzając swoją flotę lokomotyw o Vectron Dual Mode, zapewniamy swoim klientom najwyższą możliwą elastyczność operacyjną na wszystkich odcinkach tras, jednocześnie oszczędzając zasoby”.– wyjaśnił dr. Volker Simmering, Partner Zarządzający Paribus Rail Investment Management.

Lokomotywa Vectron Dual Mode jest oparta na sprawdzonej platformie i komponentach Vectrona. Szerokość rozstawu kół wynosi 1.435 mm. Lokomotywa przeznaczona jest do pracy pod napięciem 15kV AC i wyposażona jest w system ochrony bezpieczeństwa PZB. Niezależnie od trybu pracy lokomotywa posiada moc trakcyjną na obręczach kół 2.000 kW. Zbiornik paliwa ma pojemność 2600 litrów. Prędkość maksymalna lokomotywy wynosi 160 km/h i waży ok. 90 ton.

Paribus wcześniej podpisał umowę ramową z Siemens Mobility w 2019 r. na dostawę 25 lokomotyw Smartron – 16 pojazdów zostało już dostarczonych.