SA105-001 wrócił na wielkopolskie tory

SA105-001 wrócił na wielkopolskie tory

Z początkiem maja na wielkopolskie tory wrócił pojazd SA105-001. Popularne „żelazko” jak jest nazywane przez mieszkańców Wielkopolski, przechodziło naprawę główną (przegląd poziomu P5) w Punkcie Utrzymania Taboru w Poznaniu.

Zakres naprawy obejmował:

  • demontaż wszystkich urządzeń z pudła pojazdu,
  • wymianę podłogi oraz wykładziny,
  • wymianę poszyć ścian i sufitów wewnętrznych,
  • wymianę wszystkich siedzeń oraz foteli w kabinach maszynisty na nowe,
  • zmianę rozmieszczenia przyrządów na pulpitach w kabinach,
  • zabudowę nowego systemu informacji pasażerskiej i interkomów,
  • zabudowę nowego systemu monitoringu,
  • wymianę układu sterowania drzwiami,
  • zabudowany nowy układ klimatyzacji,
  • zmodyfikowany został układ chłodzenia silnika spalinowego,
  • zmieniono układ wentylacji i ogrzewania wnętrza,

Jako, że pojazd ten był prototypem, silnik spalinowy został zmodyfikowany na wzór silników z pojazdów serii SA108.

W latach 2002-2007 wybudowano łącznie 7 sztuk jednoczłonowych pojazdów serii SA105.