Z początkiem maja na wielkopolskie tory wrócił pojazd SA105-001. Popularne „żelazko” jak jest nazywane przez mieszkańców Wielkopolski, przechodziło naprawę główną (przegląd poziomu P5) w Punkcie Utrzymania Taboru w Poznaniu.
Zakres naprawy obejmował:
- demontaż wszystkich urządzeń z pudła pojazdu,
- wymianę podłogi oraz wykładziny,
- wymianę poszyć ścian i sufitów wewnętrznych,
- wymianę wszystkich siedzeń oraz foteli w kabinach maszynisty na nowe,
- zmianę rozmieszczenia przyrządów na pulpitach w kabinach,
- zabudowę nowego systemu informacji pasażerskiej i interkomów,
- zabudowę nowego systemu monitoringu,
- wymianę układu sterowania drzwiami,
- zabudowany nowy układ klimatyzacji,
- zmodyfikowany został układ chłodzenia silnika spalinowego,
- zmieniono układ wentylacji i ogrzewania wnętrza,
Jako, że pojazd ten był prototypem, silnik spalinowy został zmodyfikowany na wzór silników z pojazdów serii SA108.
W latach 2002-2007 wybudowano łącznie 7 sztuk jednoczłonowych pojazdów serii SA105.