RFI na koleje lokomotywy manewrowe PKP Intercity

RFI na koleje lokomotywy manewrowe PKP Intercity

W ramach wielomiliardowych inwestycji taborowych do 2030 r. PKP Intercity zapowiedziało zakup 28 lokomotyw manewrowych. Z racji tego, że kontrakt na 10 pojazdów jest już w zasadzie zakończony, przewoźnik postanowił ogłosić zapytanie o informację w zakresie dostawy kolejnych 18 lekkich manewrówek.

O ile w przypadku pierwszego przetargu chodziło o lokomotywy spalinowe, to teraz PKP Intercity otwiera się na inne źródła zasilania w tym gaz i wodór.

Spółka oczekuje informacji na temat dostawy 18 nowych lekkich spalinowych lokomotyw manewrowych o następujących parametrach:

  • ilość kabin – 1 
  • prędkość maksymalna – co najmniej 60 km/h
  • ilość osi – 2 lub 3
  • maksymalna siła pociągowa – min. 110 kN
  • nacisk jednostkowy osi na tor – 22,5 t
  • moc silnika spalinowego – co najmniej 300 kW
  • rodzaj paliwa – ON(B7, B10), CNG, H2
  • rodzaj hamulca – pneumatyczny tarczowy lub klasyczny
  • typ hamulca- zespolony i dodatkowy
  • system piasecznic – dla każdego zestawu
  • prądnica główna – trójfazowa 400 V AC z prostownikiem lub bez
  • moc prądnicy głównej – min. 400 kVA
  • silniki trakcyjne – trójfazowe AC lub szeregowe DC

PKP Intercity w zależności od uzyskanych informacji (czas realizacji, koszt dostawy) planuje rozpoczęcie eksploatacji lokomotyw po 18 miesiącach od podpisania umowy, a realizację całego zamówienia w ciągu30 miesięcy.

Przewoźnik planuje utrzymanie lokomotyw dla poziomów P1 do P3 we własnym zakresie.

Termin składania informacji do RFI upływa 20 października 2022 r. o godz. 12:00.