W ramach wielomiliardowych inwestycji taborowych do 2030 r. PKP Intercity zapowiedziało zakup 28 lokomotyw manewrowych. Z racji tego, że kontrakt na 10 pojazdów jest już w zasadzie zakończony, przewoźnik postanowił ogłosić zapytanie o informację w zakresie dostawy kolejnych 18 lekkich manewrówek.
O ile w przypadku pierwszego przetargu chodziło o lokomotywy spalinowe, to teraz PKP Intercity otwiera się na inne źródła zasilania w tym gaz i wodór.
Spółka oczekuje informacji na temat dostawy 18 nowych lekkich spalinowych lokomotyw manewrowych o następujących parametrach:
- ilość kabin – 1
- prędkość maksymalna – co najmniej 60 km/h
- ilość osi – 2 lub 3
- maksymalna siła pociągowa – min. 110 kN
- nacisk jednostkowy osi na tor – 22,5 t
- moc silnika spalinowego – co najmniej 300 kW
- rodzaj paliwa – ON(B7, B10), CNG, H2
- rodzaj hamulca – pneumatyczny tarczowy lub klasyczny
- typ hamulca- zespolony i dodatkowy
- system piasecznic – dla każdego zestawu
- prądnica główna – trójfazowa 400 V AC z prostownikiem lub bez
- moc prądnicy głównej – min. 400 kVA
- silniki trakcyjne – trójfazowe AC lub szeregowe DC
PKP Intercity w zależności od uzyskanych informacji (czas realizacji, koszt dostawy) planuje rozpoczęcie eksploatacji lokomotyw po 18 miesiącach od podpisania umowy, a realizację całego zamówienia w ciągu30 miesięcy.
Przewoźnik planuje utrzymanie lokomotyw dla poziomów P1 do P3 we własnym zakresie.
Termin składania informacji do RFI upływa 20 października 2022 r. o godz. 12:00.