RegioJet kupił kolejne 13 lokomotyw Traxx MS3

RegioJet kupił kolejne 13 lokomotyw Traxx MS3

Alstom otrzymał od RegioJet zamówienie na dostawę 13 lokomotyw Traxx MS3 do eksploatacji w regionie Europy Środkowej. Nowe lokomotywy będą wykorzystywane do przejazdów krajowych i transgranicznych na zelektryfikowanych sieciach w Czechach, Słowacji, Austrii, Węgrzech, Polsce i Niemczech.

Pojazdy są przeznaczone do użytku z różnymi systemami elektryfikacji i są wyposażone w system sygnalizacji ETCS poziomu 2, a także we wszystkie konwencjonalne systemy sygnalizacji dla odpowiednich krajów. Dostawy mają rozpocząć się w 2024 roku.

Z niecierpliwością czekamy na kolejne dostawy nowej generacji lokomotyw Traxx MS3. Obecnie eksploatujemy 22 lokomotywy wielosystemowe, z czego 18 to najnowsza generacja Traxx MS3. Te nowoczesne lokomotywy to niezawodna i sprawdzona część naszej floty lokomotyw. Poza zwiększoną wydajnością i niższymi kosztami eksploatacji, nowe lokomotywy pozwolą nam na dalszy rozwój wysokiej jakości i nowoczesnych usług przewozów kolejowych pod marką RegioJet w Czechach, a także w innych krajach europejskich. Jednocześnie zakupy te wyraźnie potwierdzają nasze zaangażowanie w inwestowanie w nową technologię pociągów, która zapewnia pasażerom większy komfort – powiedział Radim Jančura, szef RegioJet

RegioJet to ceniony klient w sektorze lokomotyw, z którym współpracujemy od dawna i odnosimy sukcesy. Cieszymy się, że dzięki 13 lokomotywom Traxx, które mają zoptymalizowany system konserwacji i mniejszą liczbę interwencji, możemy nadal przyczyniać się do zwiększania wydajności i zrównoważonego transportu pasażerskiego i towarowego w regionie Europy Środkowej. Wierzymy, że ta umowa otworzy drogę do kolejnych kontraktów, które negocjujemy z RegioJet – dodał Dan Kurucz, Dyrektor Zarządzający Alstom na Czechy i Słowację.

Lokomotywa Traxx trzeciej generacji zapewnia zwiększoną wydajność operacyjną i niezawodność, aw porównaniu z wcześniejszymi wersjami charakteryzuje się wyższą efektywnością energetyczną. Ponadto okresy międzyprzeglądowe zostały wydłużone o 33%, aby poprawić dostępność i zmniejszyć nakłady na konserwację. W ciągu ostatnich 20 lat sprzedano ponad 2400 sztuk. Zostały zatwierdzone w 20 krajach i pokonują łącznie ponad 300 milionów km rocznie.