Punkt Utrzymania Taboru w Wągrowcu otwarty

Punkt Utrzymania Taboru w Wągrowcu otwarty

Blisko 70 mln zł kosztował nowoczesny Punkt Utrzymania Taboru Kolejowego w Wągrowcu. Jego oficjalnie otwarcie miało miejsce w czwartek 5 maja.

Automatyczna myjnia pojazdów szynowych, stanowiska z symulatorem jazdy, na którym szkolić będą się przyszli i obecni maszyniści Kolei Wielkopolskich – tak wygląda nowoczesny Punkt Utrzymania Taboru Kolejowego w Wągrowcu, którego oficjalne otwarcie miało miejsce w czwartek 5 maja.

-Techniczna sprawność pojazdów jest bezdyskusyjna. Mając własny Punkt Utrzymania Taboru Kolejowego nie jesteśmy zależni od innych wykonawców. Serwis możemy wykonać szybko, sprawnie i lepiej. Taki jest zamysł tego dużego przedsięwzięcia, finansowanego za naszym pośrednictwem w dużej części z budżetu europejskiego – mówił Marszałek Marek Woźniak.

Wicemarszałek Wojciech Jankowiak podkreślił z kolei i przypomniał, że dzięki ogromnemu wysiłkowi Samorządu Województwa dysponujemy dziś znaczącą flotą taboru kolejowego. Teraz podstawowym zadaniem jest właściwe jego utrzymanie i serwisowanie, które do tej pory było wykonywane w najróżniejszych miejscach.

– Od dziś będzie to możliwe w warunkach rzeczywiście komfortowych o wysokim standardzie – powiedział Wicemarszałek Jankowiak

Podczas uroczystości zaprezentowany został wjazd jednego z pojazdów użytkowanych przez Koleje Wielkopolskie na teren hali przeglądowej.

Punkt Utrzymania Taboru w Wągrowcu jest projektem współfinansowanym z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014-2020. Całkowita wartość projektu wynosi 69 019 261,27 zł, w tym wartość dofinansowania przyznanego przez Zarząd Województwa Wielkopolskiego to 34 055 454,85 zł.

W punkcie obsługiwane będą spalinowe zespoły trakcyjne. Działalność PUT w Wągrowcu będzie obejmowała wykonywanie przeglądów taboru, a także usuwanie mniejszych awarii i uszkodzeń taboru oraz wykonywanie innych czynności związanych z bieżącym utrzymaniem pojazdów.

W skład zaplecza technicznego do obsługi pojazdów szynowych wchodzą dwie w pełni wyposażone hale. Hala Główna będzie miejscem przeznaczonym do przeglądów, napraw, mycia zewnętrznego oraz sprzątania wnętrz pojazdów. Z kolei Hala Postojowa posłuży do odstawiania pojazdów w czasie oczekiwania rozkładowego pomiędzy kursami. W całym obiekcie możliwe jest odstawienie nawet 9 pojazdów.