Przybywa nowych torów i rozjazdów na stacji Olsztyn Główny [GALERIA]

Przybywa nowych torów i rozjazdów na stacji Olsztyn Główny [GALERIA]

Tuż obok peronów na stacji Olsztyn Główny toczą się prace związane z przebudową torów i sieci trakcyjnej. Przy pomocy ciężkich maszyn układane są kolejne elementy, które zapewnią sprawny przejazd pociągów pasażerskich i towarowych. Łącznie na stacji Olsztyn Główny jest już ok. 4 km nowych torów i podkładów oraz 20 rozjazdów. Montowane są kolejne słupy i bramki na których rozwieszana jest sieć trakcyjna. Położono już półtora kilometra okablowania systemu sterowania ruchem kolejowym.

Są już trzy segmenty konstrukcji zupełnie nowego przejścia podziemnego, które połączy Zatorze z pl. Konstytucji 3 Maja i zapewni dostęp na wszystkie perony. Wykonawca rozpoczął budowę wyjść na peron czwarty. Stalowe zbrojenia wyznaczają linię ścian. Następnie zostaną wypełnione betonem. Obiekt wyposażony w windy i schody ruchome zapewni wygodny dostęp do pociągów także osobom o ograniczonych możliwościach poruszania się.

Prace na peronie trzecim rozpoczęły się od demontażu zabytkowej wiaty, która następnie zostanie zabezpieczona i poddana renowacji. W kolejnym etapie wykonawca przystąpi do rozbiórki połowy peronu. Z drugiej połowy peronu trzeciego podróżni cały czas mają zapewniony dostęp do pociągów.

Zaawansowane prace są na peronie czwartym. Domykana jest 300-metrowa konstrukcja, która ułatwi wsiadanie do pociągów. Układane są pierwsze płyty nawierzchni. Peron planowany jest do udostępnienia podróżnym jesienią.

Przy tak szerokim zakresie robót na stacji Olsztyn Główny utrzymany jest rozkładowy ruch pociągów. Dostęp na perony odbywa się od strony dworca tymczasowego przy ul. Partyzantów oraz dotychczasowym przejściem podziemnym.

Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. za ok. 400 mln zł ze współudziałem środków unijnych z POPW, zapewni podróżnym oczekiwany komfort obsługi. Osoby o ograniczonych możliwościach poruszania się zyskają lepszy dostęp na perony. Ułatwieniem będą windy oraz schody ruchome. Zakończenie inwestycji planowane jest w 2024 roku.