Przetarg na przebudowę dworca Łódź Kaliska w II kw. 2022 r.

Przetarg na przebudowę dworca Łódź Kaliska w II kw. 2022 r.

W drugim kwartale 2022 r. PKP S.A. planują ogłosić przetarg na przebudowę dworca kolejowego Łódź Kaliska. Obecnie kolejowa spółka ocenia oferty złożone w postępowania na świadczenie usługi Inżyniera Kontraktu.

Na początku 2021 r. PKP S.A. rozstrzygnęły postępowanie na opracowanie dokumentacji projektowej wraz z nadzorem autorskim dla zadania pn „Przebudowa dworca kolejowego Łódź Kaliska” a kilka tygodni później podpisano umowę z An Archi Group. Na realizację prac projektowych i uzyskanie pozwoleń na budowę przeznaczono 46 tygodni od zawarcia umowy. Termin ten minął mniej więcej w połowie stycznia 2022 r.

Agnieszka Jurewicz z biura prasowego PKP S.A. poinformowała „Kolejowy Portal”, że obecnie realizowany jest ostatni etap umowy z firmą projektową, to znaczy weryfikację projektu wykonawczego.

Na pytanie jak bardzo zmieni się wnętrze dworca po przebudowie, otrzymaliśmy lakoniczną odpowiedź, że zostanie ono dostosowane do obecnie obowiązujących standardów obsługi pasażera, zgodnie z wytycznymi dla dworca klasy premium.

Przedstawicielka PKP S.A. poinformowała natomiast projekt przebudowy dworca nawiązuje do modernizowanej przez PKP Polskie Linie Kolejowe stacji kolejowej.

Zanim ruszy przebudowa obiektu PKP S.A. muszą wybrać Inżyniera Kontraktu, który będzie sprawował nadzór inwestorski nad robotami budowlanymi. W ramach ogłoszonego 10 lutego 2022 r. wpłynęło aż 16 ofert. Na sfinansowanie tego zamówienia spółka zamierza przeznaczyć 1 717 492,92 zł brutto.

Przypomnijmy, że na stacji roboty budowlane prowadzi zarządca infrastruktury. Łódź Kaliska stanie się stacją sprawniej obsługującą większą liczbę pociągów. Dla podróżnych przebudowane będzie pięć peronów. Przejścia pod torami i kładki ułatwią komunikacje między miastem a koleją. Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych o wartości 337 mln zł netto jest w całości sfinansowana z budżetu państwa. Modernizacja ma się zakończyć w październiku 2022 r.