Przedłużony Flirt dla ŁKA czeka na homologację [GALERIA]

Przedłużony Flirt dla ŁKA czeka na homologację [GALERIA]

Pierwszy i jedyny obecnie przedłużony Flirt dla Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej jest już gotowy. Obecnie trwa procedura uzyskania homologacji.

Jak poinformował Tomasz Frankowski, naczelnik Wydziału Komunikacji Społecznej w Urzędzie Transportu Kolejowego, wniosek o wydanie certyfikatu dla przedłużonego składu został złożony  24 maja 2021 r.

– UTK miał jeden miesiąc na analizę kompletności wniosku. Wnioskodawca został wezwany do uzupełnienia wniosku. Od dnia złożenia kompletnej dokumentacji przez wnioskodawcę UTK ma 4 miesiące na wydane decyzji w sprawie zezwolenia – dodał Frankowski.

Informację o złożeniu dokumentów do UTK potwierdzała Marta Jarosińska, Dyrektor ds. Komunikacji i PR w Dywizji Europa Centralna w Stadler.

– Pojazd zostanie przekazany klientowi po uzyskaniu homologacji – dodała Jarosińska

Na odbiór pierwszego przedłożonego składu czeka również Łódzka Kolej Aglomeracyjna.

Jak poinformowała Joanna Osińska, rzecznik prasowy przewoźnika, w obecnej chwili spółka oczekuje na zakończenie procedowania przez Urząd Transportu Kolejowego dokumentów niezbędnych do wprowadzenia do eksploatacji rozbudowanego Flirta.

– Po uzyskaniu stosowanych dokumentów rozpocznie się etap dostawy i odbioru pojazdu – dodała Osińska.

Jak informuje nasz rozmówca, zgodnie z umową z producentem firmą Stadler , drugi Flirt zostanie przekazany do rozbudowy w terminie odbioru końcowego pierwszego rozbudowanego pojazdu. Przekazanie do rozbudowy każdego kolejnego pojazdu będzie odbywało się sukcesywnie, w terminie 4 tygodni od przekazania do rozbudowy poprzedniego pojazdu.

– Termin dostawy drugiego i kolejnych rozbudowanych pojazdów EZT Flirt wynosi 7 tygodni od dnia przekazania pojazdu do rozbudowy – dodała Osińska.

ŁKA nie wyklucza możliwości przekazywania kolejnych pojazdów do przedłużenia o trzeci środkowy człon w terminach krótszych niż określone w umowie.

– Szybsze przekazywanie taboru do rozbudowy będzie możliwe, jeśli nie zakłóci to działalności statutowej spółki, polegającej na zapewnieniu efektywnej organizacji pasażerskiego ruchu kolejowego w regionie łódzkim – zaznaczyła Joanna Osińska, rzecznik prasowy Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej.

Przypomnijmy, że na początku kwietnia 2019 r. Łódzka Kolej Aglomeracyjna podpisała z firmą Stadler umowę na rozbudowę 10 dwuczłonowych obecnie pociągów typu Flirt o dodatkowy, trzeci człon. Dzięki inwestycji liczba miejsc siedzących w pojazdach zwiększy się ze 120 do 186.