Tuż obok kursujących pociągów powstaje nowa Warszawa Zachodnia. Podróżni korzystają z pociągów dalekobieżnych i regionalnych, dostępny jest peron Warszawskiej Kolei Dojazdowej. Fotogaleria poniżej pokazuje Warszawę Zachodnią podczas realizacji inwestycji za ok. 2 mld zł netto z udziałem środków unijnych z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
Na Warszawie Zachodniej z peronów i okien pociągów widać roboty. Krajobraz stacji zmieniają ekipy wykonawcy i dziesiątki maszyn. To budowa peronów, tunelu, budynku technicznego, przekładanie instalacji. Powstaje przejście nad torami, które połączy dzielnice Wola i Ochota.
Przebudowa Warszawy Zachodniej i modernizacja linii średnicowej to jedna z największych inwestycji kolejowych ostatnich lat. Przedsięwzięcie wymaga szczególnej współpracy zarządcy infrastruktury, przewoźników i wykonawcy.
Projekt zwiększy komfort obsługi podróżnych. Będą nowe zadaszone perony, ruchome schody, windy, system informacji oraz szerokie przejścia. Łatwiejsze będzie łączenie podróży w aglomeracji oraz dalekobieżnych z komunikacją miejską. Zarządzanie ruchem kolejowym na Warszawskim Węźle Kolejowym zapewnią nowoczesne urządzenia i systemy komputerowe. Kompleksowo przebudowanych zostanie około 30 km torów, 130 rozjazdów i sieć trakcyjna.
Inwestycję zleconą przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. za ok. 2 mld zł netto „Prace na linii średnicowej w Warszawie na odcinku Warszawa Wschodnia – Warszawa Zachodnia” realizuje Budimex S.A. Zakończenie inwestycji planowane jest w 2023 r.