Prawie 59 mln podróżnych PKP Intercity w 2022 r.

Prawie 59 mln podróżnych PKP Intercity w 2022 r.

Ostatnie dwanaście miesięcy upłynęło pod znakiem rekordowych podroży z PKP Intercity. Prawie 59 mln osób skorzystało z usług narodowego przewoźnika w 2022 roku, przyczyniając się do najlepszego wyniku przewozowego w historii spółki. Tym samym pobity został rekord z 2019 roku, kiedy pociągami przewoźnika podróżowało blisko 49 milionów podróżnych.

Dużą popularnością podróże z PKP Intercity cieszyły się przez cały rok. Funkcjonowanie atrakcyjnych ofert przy systematycznych inwestycjach w nowoczesny tabor, przyczyniło się do większego zainteresowania podróżami w dni powszednie oraz zwiększenia średniej frekwencji w pociągach.

Od kilku lat odbudowujemy rolę kolei w Polsce, a miniony niedawno rok pokazał, że jesteśmy na dobrych torach do osiągnięcia naszego celu, którym jest jak największa popularyzacja podróży pociągami. Rekordowe wyniki to dla nas powód do dumy, jak i wyraz zaufania ze strony podróżnych. Nie spoczywamy jednak na laurach i zakasujemy rękawy do dalszej, ciężkiej pracy. Liczymy, że w najbliższych latach uda nam się znacząco poprawić wynik z 2022 roku. Pomogą nam w tym między innymi wielomiliardowe inwestycje taborowe, jak i infrastrukturalne. Dzięki nim moda na kolej stanie się jeszcze bardziej powszechna – mówi Marek Chraniuk, Prezes Zarządu PKP Intercity.

Pierwszy miesięczny rekord przewozowy padł już w maju, kiedy to ponad 5,26 miliona osób podróżowało z PKP Intercity. Następne miesiące to kontynuacja trendu wzrostowej frekwencji w pociągach: w czerwcu z przewoźnikiem podróżowało niemal 5,5 mln podróżnych, z kolei w lipcu – blisko 6,5 mln. W sierpniu z usług przewoźnika skorzystało jeszcze więcej osób – ponad 6,5 mln. Tym samym sierpień 2022 roku stał się miesiącem z największą frekwencją w historii PKP Intercity.