Prawie 1100 ciężarówek mniej dzięki bocznicy EGGER w Biskupcu

Prawie 1100 ciężarówek mniej dzięki bocznicy EGGER w Biskupcu

W lipcu 2020 roku EGGER poinformował o inauguracji działalności bocznicy kolejowej. Od tego czasu do Biskupca przyjechało 31 pociągów z surowcem do produkcji płyt. To ponad 1000 ciężarówek, które udało się „zdjąć” z dróg w regionie. Ten wynik to dowód na realizację naszych obietnic i przykład realizacji polityki środowiskowej firmy EGGER nastawionej na zmniejszanie emisji CO2.

Pierwszy, historyczny pociąg z klejem wjechał na naszą bocznicę 3 lipca 2020 roku. Od tego czasu przyjęliśmy w tym miejscu 472 wagony transportujące ponad 26 tysięcy ton surowca. To w zaokrągleniu 1075 ciężarówek mniej na drogach. To namacalny dowód, że EGGER poważnie podchodzi do kwestii środowiskowych.

– Różne są kalkulacje odnośnie przewagi kolei nad transportem kołowym. Niezależnie od sposobu liczenia transport kolejowy jest czystszy od drogowego, a dodatkowo zapewnia jednorazową utylizację dużego wolumenu, który transportem drogowym musiałby zostać znacząco rozdrobiony. Jestem przekonany, że przy odpowiedniej synergii pomiędzy samorządam,i a biznesem, taki trend może przyczynić się lokalnie i globalnie do rozwoju tego typu transportu czego firma EGGER Biskupiec jest bardzo dobrym przykładem – powiedział Michał Serafin dyrektor logistyki i członek zarządu EGGER Biskupiec Sp. z o.o.

Bocznica w Biskupcu to jedna z niewielu, które powstały w ostatnich latach „od zera”. Uruchomienie transportu kolejowego było możliwe dzięki umowie jaką firma EGGER Biskupiec zawarła  z PKP Polskie  Linie Kolejowe. Zgodnie z kontraktem przeprowadzono prace modernizacyjne na odcinku Czerwonka- Biskupiec Reszelski oraz na samej stacji w Biskupcu Reszelskim. Obecnie koleją transportowany jest surowiec, a także wysyłane są pociągi z gotowymi produktami.