PKP Intercity rozstrzygnęło postępowanie na świadczenia usługi Voicebot oraz Chatbot wraz ze wsparciem na okres 24 miesięcy. Prace zrealizuje firma Alfavox z Poznania.
W postępowaniu oferty ważne i podlegające rozpatrzeniu złożyło czterech oferentów. Zgodnie z zapisami zapytania ofertowego przewoźnik przeprowadził negocjacje handlowe w formie licytacji elektronicznej, a następnie ocenił, zgodnie z przyjętym kryteriami złożone przez oferentów ceny ofert ostatecznych.
Po przeprowadzeniu II etapu postępowania zamawiający za najkorzystniejszą uznał ofertę spółki Alfavox z Poznania.
Przydpomnijmy, ze przedmiotem zamówienia jest świadczenie usługi Voicebot oraz Chatbot wraz ze wsparciem wykonawcy na okres 24 miesięcy dla PKP Intercity obejmującej analizę przedwdrożeniowa i wdrożenie (to jest rozpoczęcie świadczenia usługi) oprogramowania Voicebot oraz Chatbot dla PKP IC, a także wsparcie powdrożeniowe dla nowego oprogramowania, przeprowadzenie szkoleń z obsługi oprogramowania,
Dodatkowo wykonawca będzie zapewniał utrzymanie usługi Voicebot oraz Chatbot jak również zapewni 240 godzin konsultacyjno – rozwojowych do wykorzystania na żądanie przewoźnika.
Wybrane funkcje systemu
System musi być dostępny dla użytkowników poprzez Internet całodobowo, z całodobowym wsparciem wykonawcy i umożliwiać trwałe zapisy w logach informacji dot. m.in. aktywności w celu dokumentowania działań, zmian danych.
Czas interakcji zwrotnej/udzielenia odpowiedzi zarówno w kanale głosowym jak i tekstowym nie powinien być dłuższy niż 2 sekundy.
System nie może opierać decyzji użytkownika jedynie na pytaniach zamkniętych. Przeprowadzenie rozmowy ma odbywać się w oparciu o uzyskane w trakcie dialogu informacje a w przypadku braku realizacji procesu przez BOTa, dystrybucję połączenia do odpowiedniej grupy Agentów, na podstawie trafnej klasyfikacji tematu i zakresu rozmowy.
Oprogramowanie ma w oparciu o zaimplementowane strategie udzielać zdefiniowanych informacji zwrotnych zarówno w kanale głosowym jak i tekstowym dotyczących: rozkładu jazdy pociągów krajowych (wyszukiwanie połączeń po nazwach miast, stacjach bezpośrednich i pośrednich, cena bazowa biletów, rodzaj wagonu, kategoria pociągu, komunikaty dotyczące ofert i rozkładu jazdy pociągów) czy np. podanie statusu reklamacji.
System ma posiadać funkcję rozpoznawania mowy w formie swobodnej tzw. free-speech, co oznacza, że możliwa jest pełna transkrypcja mowy na tekst (całej wypowiedzi) oraz ma rozpoznawać mowę swobodną w języku polskim (język podstawowy) oraz dawać możliwość dodania obsługi kolejnych języków, w tym minimalnie: angielski, niemiecki, czeski, ukraiński, rosyjski.
Aplikacja musi być dostępna w języku polskim lub angielskim, co oznacza, że wszelkie komunikaty, powiadomienia, alerty, elementy interfejsu użytkownika muszą być w języku polskim lub angielskim.
Ogłoszenie zapytania ofertowego poprzedziło postępowanie RFI, w którym wzięło udział sześć podmiotów.