Poznaliśmy firmę, która będzie świadczyła usługi Voicebot oraz Chatbot dla PKP IC

Poznaliśmy firmę, która będzie świadczyła usługi Voicebot oraz Chatbot dla PKP IC

PKP Intercity rozstrzygnęło postępowanie na świadczenia usługi Voicebot oraz Chatbot wraz ze wsparciem  na okres 24 miesięcy. Prace zrealizuje firma Alfavox z Poznania.

W postępowaniu oferty ważne i podlegające rozpatrzeniu złożyło czterech oferentów. Zgodnie z zapisami zapytania ofertowego przewoźnik przeprowadził negocjacje handlowe w formie licytacji elektronicznej, a następnie ocenił, zgodnie z przyjętym kryteriami złożone przez oferentów ceny ofert ostatecznych.

Po przeprowadzeniu II etapu postępowania zamawiający za najkorzystniejszą uznał ofertę spółki Alfavox z Poznania.

Przydpomnijmy, ze przedmiotem zamówienia jest świadczenie usługi Voicebot oraz Chatbot wraz ze wsparciem wykonawcy na okres 24 miesięcy dla PKP Intercity obejmującej analizę przedwdrożeniowa i wdrożenie (to jest rozpoczęcie świadczenia usługi) oprogramowania Voicebot oraz Chatbot dla PKP IC, a także wsparcie powdrożeniowe dla nowego oprogramowania,  przeprowadzenie szkoleń z obsługi oprogramowania,

Dodatkowo wykonawca będzie zapewniał utrzymanie usługi Voicebot oraz Chatbot jak również zapewni 240 godzin konsultacyjno – rozwojowych do wykorzystania na żądanie przewoźnika.

Wybrane funkcje systemu

System musi być dostępny dla użytkowników poprzez Internet całodobowo, z całodobowym wsparciem wykonawcy i umożliwiać trwałe zapisy w logach informacji dot. m.in. aktywności w celu dokumentowania działań, zmian danych.

Czas interakcji zwrotnej/udzielenia odpowiedzi zarówno w kanale głosowym jak i tekstowym nie powinien być dłuższy niż 2 sekundy.

System nie może opierać decyzji użytkownika jedynie na pytaniach zamkniętych. Przeprowadzenie rozmowy ma odbywać się w oparciu o uzyskane w trakcie dialogu informacje a w przypadku braku realizacji procesu przez BOTa, dystrybucję połączenia do odpowiedniej grupy Agentów, na podstawie trafnej klasyfikacji tematu i zakresu rozmowy.

Oprogramowanie ma w oparciu o zaimplementowane strategie udzielać zdefiniowanych informacji zwrotnych zarówno w kanale głosowym jak i tekstowym dotyczących:  rozkładu jazdy pociągów krajowych (wyszukiwanie połączeń po nazwach miast, stacjach bezpośrednich i pośrednich, cena bazowa biletów, rodzaj wagonu, kategoria pociągu, komunikaty dotyczące ofert i rozkładu jazdy pociągów) czy np. podanie statusu reklamacji.

System ma posiadać funkcję rozpoznawania mowy w formie swobodnej tzw. free-speech, co oznacza, że możliwa jest pełna transkrypcja mowy na tekst (całej wypowiedzi) oraz ma rozpoznawać mowę swobodną w języku polskim (język podstawowy) oraz dawać możliwość dodania obsługi kolejnych języków, w tym minimalnie: angielski, niemiecki, czeski, ukraiński, rosyjski.

Aplikacja musi być dostępna w języku polskim lub angielskim, co oznacza, że wszelkie komunikaty, powiadomienia, alerty, elementy interfejsu użytkownika muszą być w języku polskim lub angielskim.

Ogłoszenie zapytania ofertowego poprzedziło postępowanie RFI, w którym wzięło udział sześć podmiotów.